Už kape, brzy zaprší. Volvo udalo 20 elektrokamionů u Amazonu

1
Už kape, brzy zaprší. Volvo udalo 20 elektrokamionů u Amazonu
Fotografie: Volvo Trucks
  • Nová elektrická Volva mají u Amazonu najezdit úhrnem přes milion kilometrů ročně
  • Mají za úkol dekarbonizovat logistiku na střední vzdálenosti

Volvo v tuto chvíli již v Götteborgu vyrábí tři základní modely elektrických kamionů nejtěžší kategorie. Vlajkovou lodí je derivát legendárního tahače a podvozku FH s vysokou střechou nazvaný prostě FH Electric. Na skromnější dopravce čeká FM Electric se středně vysokou nebo nízkou střechou, na stavební či důlní firmy, správce lesů či zemědělce zase FMX Electric se zvýšenou odolností, průchodností terénem a volitelným pohonem všech kol. V maximální konfiguraci baterií s kapacitou 540 kWh nabízejí dojezd až 300 km, s nabíjením během povinných přestávek řidiče pak obslouží až 500 km denně. Právě takto vyzbrojené kamiony s motorem o trvalém výkonu 666 k objednává Amazon. Ten zároveň nakoupil 360kW nabíječky schopné naplnit jejich baterie za méně než dvě hodiny.

Právě Volvo FH Electric si v počtu 20 kusů objednal Amazon pro obsluhu svých logistických center v Dortmundu a Düsseldorfu. Mají dorazit do konce roku a najezdit ročně přes milion kilometrů, což bude znamenat reálné, nikoliv jen účetní snížení produkce CO2, protože Amazon již loni dosáhl ve své spotřebě 85% podílu obnovitelné energie. Tu pomáhají vyrábět obří solární parky na střechách rozlehlých hal Amazonu. Jen v Německu přitom společnost v tuto chvíli provozuje již přes 1 200 elektrických rozvážkových dodávek.

Diskuze ke článku
Martin Š.
Martin Š.
Budoucnost baterkových kamionů je dle mého i v možnosti dynamického dobíjení jaké nabízí např. e-highway od Siemense. Protože doba dobíjení bude dle mého názoru vždy delší než povinné přestávky po určité době řízení. Systém dobíjení za jízdy by toto mohl vyřešit.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze