Vše je poprvé. Volvo FH Electric získalo ocenění Truck of the Year 2024

2
Vše je poprvé. Volvo FH Electric získalo ocenění Truck of the Year 2024
Fotografie: Volvo Trucks
  • Jedná se první ocenění pro elektrický tahač
  • Model FH je celosvětově nejúspěšnějším tahačem
  • Tahač může pracovat s celkovou hmotností až 44 tun

Společnost Volvo Trucks získala prestižní ocenění za svůj model Volvo FH Electric. Je to vůbec poprvé, co toto ocenění získalo elektrické nákladní vozidlo. Model FH Electric byl vybrán jako mezinárodní nákladní vozidlo roku 2024. Při zdůvodňování svého rozhodnutí porota ocenila hlavně výkon elektrického nákladního vozidla, bezproblémovou akceleraci, ticho a chování bez vibrací. „Uvedením modelu FH Electric společnost Volvo Trucks dodala na trh nejmodernější řadu bateriových elektrických vozidel, která jsou vhodná pro širokou škálu přepravních operací. Je to důkaz toho, že energetická transformace nabírá na síle i v dnešním náročném podnikatelském prostředí,“ uvedl Gianenrico Griffini, předseda představenstva International Truck of the Year.

Je to už počtvrté, co byl kultovní model Volvo FH vyhlášen nákladním vozidlem roku. Volvo FH je jedním z nejúspěšnějších modelů v oboru vůbec s téměř 1,4 miliony prodaných nákladních vozidel po celém světě. Volvo FH Electric může pracovat s celkovou hmotností až 44 tun. Výroba elektrické varianty Volvo FH byla zahájena v roce 2022 v továrně Volvo ve švédském Göteborgu a v letošním roce byla zahájena výroba v továrně v belgickém Gentu. Volvo Trucks je navíc lídrem na trhu s těžkými elektrickými nákladními vozidly v Evropě s tržním podílem 49 %.

Organizace International Truck of the Year byla založena v roce 1977 a skládá se z 24 novinářů zabývajících se užitkovými a nákladními vozidly z velkých dopravních médií z celé Evropy. Každoroční ocenění je udělováno nákladnímu vozidlu, které bylo uvedeno na trh v předchozích 12 měsících a které současně nejvýrazněji přispělo k efektivitě silniční dopravy. Hodnotí se několik klíčových kritérií, včetně technologických inovací, komfortu, bezpečnosti, jízdních vlastností, energetické účinnosti, ekologické stopy a celkových nákladů na vlastnictví (TCO).

Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 28. 11. 2023 13:23
Hm kdyz neni nic jineho... Videl jsem zajmave video z nabijeci stanici pro kameony v norsku
youtube: CjVEXhGOJb8 popojet na 5:40
Pobavila delka kabelu. Oni tam rikaji ze jsou uz fleety z desitek EV kameonu prave tichto Volvo.
Podle me je tam jeste spousta mista na vylepseni:
Proc neudelat to nabijeci misto prujezdny? Proc neudelat BEV tahac od zakladu, beze zbytecne prevodovky?
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Ja neviem ale stále je to len spaľovak do ktorého napchali batérie. Žiadne poriadne inovácie. Keď Tesla začne vo veľkom vyrábať Semi a bude môcť jazdiť aj po Európe ktorý blázon kúpi toto Volvo? Fakt oproti Semi doslova tragické parametre. A to se vyplatí Horste!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze