Volkswagen slaví. Vlajkový model ID.7 získal v Německu prestižní ocenění

23
Volkswagen slaví. Vlajkový model ID.7 získal v Německu prestižní ocenění
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen ID.7 vyhrál v kategorii Premium
  • Němce okouzlila výbava a technika vozu
  • Na českém trhu se vůz prodává od 1,5 milionu Kč

Anketu Německé auto roku 2024 vyhrál nedávno uvedený Volkswagen ID.7. Pro německého výrobce se tak jedná o důležité prvenství, protože konkurence nebyla malá a ID.7 je v prodeji teprve pár týdnů. Vlajková loď značky zvítězila v kategorii Premium, kam se řadí vozy do 70 tisíc eur (1,7 milionu Kč). Alternativa ke spalovacím Volkswagenům Passat a Arteon okouzlila porotu designem, výbavou a technologiemi. Nedávno navíc byla oznámena česká cena tohoto vozu, takže i tuzemští zákaznici již mohou zadávat objednávky.


Pro připomenutí, aktuálně je dostupná verze Pro. To se vyznačuje jedním elektromotorem na zadní nápravě, baterií s kapacitou 77 kWh a výkonem 286 koní. Při průměrné spotřebě 14,17 kWh/100 km tak Volkswagen ID.7 ujede lehce přes 600 kilometrů. Vůz je schopen uhánět maximální rychlostí až 180 km/h a pro dočerpání elektrické energie se hodí možnost využít rychlonabíjecí stanice, kde se ID.7 bude schopný nabíjet výkonem až 200 kW. V rámci příplatků lze za 19 400 Kč objednat jeden z vybraných laků karoserie, popřípadě za 13 tisíc Kč pořídit 20" disky kol. S těmi ale čekejte horší spotřebu, a tím pádem i dojezd.

Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro S

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm
Baterie91 kWh (86 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? kWh / 100 km, dojezd: 700 km
Cena od1 479 900 Kč
Diskuze ke článku
Radek Novak
Radek Novak
Trochu mě mate ta kombinace spotřeby, velikosti baterky a dojezdu. Mám-li dle článku 77kWh baterii, spotřebu 14,17 kWh, tak mi z toho dojezd přes 600 km nevychází.

Podělím-li kapacitu spotřebou, vychází cca 540km.

Nebo se to počítá jinak a spotřeba je i se ztrátou při nabíjení?
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 10. 10. 2023 08:04
"Důležité prvenství" No nevím, auto vidělo podle mě velmi málo německých občanů a BEV vlastní 2.5% obyvatel. Kolik tisíc lidí hlasovalo netuším, ale závratné číslo to nebude. Zatímco podle poslední statistiky prodej BEV v Německu klesá, zvlášť velký propad (63% v porovnání se zářím) byl po ukončení dotace v srpnu. Ze statistik vyplývá, že diesel v prodejích stagnuje, benzín roste, hybridy rostou, BEV poslední měsíc padají. 12 měsíční průměr prodej je 49 tis. aut, září byl pouze 31 tis. aut.

No a ke statistice oblíbenosti, VW je v Německu nejoblíbenější značka a to tak, že je dvakrát oblíbenější než Mercedes na druhém místě. Prostě VW obrovsky vybočuje v oblíbených autech a jak tedy může dopadnou předem vyhrané zápolení? :)
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Zatim co VW vyhrava souteze, a kasle na zakazniky. Tesla znovu zavedla jeste vetsi slevy na skladove vozy.
Jan Vondráček
Jan Vondráček
Úspěch se posuzuje podle prodejů a nikoliv dle vítězství v nepodstatných a netransparentních na míru ušitých anketách, kterých je snad víc než samotných automobilů, takže je jasné, že každý model někde něco sem tam vyhraje. Já to vlastně vnímám přesně naopak - šance na úspěch v reálném prodeji jsou u ID.7 velice nízké kvůli mizernému poměru cena/výkon, nepraktickému ovládání a nezajímavému designu, takže VW nezbývá nic jiného, než vyhrávat imaginární soutěže, protože jen tam se jim může dařit. Osobně o EV uvažuji, ale VW je v mém seznamu kandidátů až na úplně posledním místě hned před Škodovkou. Prostě těmto firmám ujel vlak..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze