Toyota představila nový Yaris, který jde tak trošku proti proudu. Zatímco většina automobilek své nové auta zvětšuje, Toyota Yaris zkrátila o 5 milimetrů, ale rozvor se prodloužil o 50 milimetrů. Yaris stojí na platformě GA-B, díky které bylo možné auto snížit o 40 milimetrů, prostor nad hlavou by tak neměl být problém, protože posádka sedí níže. Na délku má Yaris 3 940 mm, na šířku 1 745 mm a na výšku 1 470 mm.
Designovou stránku si můžete prohlédnout na fotkách, nejdříve se podíváme na to nejdůležitější: nabídku motorů. Toyota je průkopníkem hybridních pohonů, který do nabídky dostane i Yaris. Konkrétně půjde o hybridní pohon čtvrté generace, jenž má menší hmotnost, rozměry, ale dle slov automobilky vyšší účinnost. Hybridní pohon zahrnuje nový benzínový tříválec 1.5 Dynamic Force s Atkinsonovým cyklem a proměnným časováním ventilů. Systémový výkon se zároveň zvýšil o 15 %, jaká je jeho přesná hodnoty zatím automobilka neprozradila. S velkou pravděpodobností se však výkon bude pohybovat okolo 115 koní.
Hybridní převodovka byla zcela přepracována a nyní používá novou konstrukci se dvěma osami, která je kompaktnější. Hybridní systém rovněž používá novou a výkonnější lithium-iontovou hybridní baterii. Ta je nejen výkonnější, ale i o 27 % lehčí než hybridní baterie typu NiMH, kterou nahrazuje. Jakou má baterie kapacitu, nevíme. A ani datum uvedení na trh Toyota neprozradila. V základní výbavě najdete například adaptivní tempomat nebo asistenta pro udržování v jízdním pruhu. Automobilka mluví i o větší bezpečnosti, ale i zde se více podrobností dozvíme až později. Těžko říci, proč Toyota dělá takové tajnosti a jen postupně servíruje jeden předkrm za druhým.
V interiéru Yaris chce sázet na lepší materiály. Před volantem najdete TFT displej. Infotainment je dotykový a v nabídce je také 10palcový barevný head-up displej, bezdrátové nabíjení chytrého telefonu či vyhřívaný volant. Nové jsou i LED světlomety, jejichž součástí jsou i ukazatele směru, které se po zapnutí střídají se světly denního svícení.