Toyota poprvé ukázala nový Yaris v Česku a při té příležitosti zveřejnila i technické parametry. Vůz je postavený na nové modulární platformě TGNA, má spoustu vylepšení a přináší i mnoho zajímavých technologií již v základní výbavě.
Exteriér má výrazně dynamičtěji působící linie, kterými se Toyota snaží cílit zejména na mladé zákazníky. V interiéru je pak patrná snaha o co největší komfort. Tomu by měly pomoci například sedačky z větší Toyoty C-HR, tedy segmentu C, nebo přístrojová deska z měkčených materiálů. To vše by mělo podtrhnout ambientní osvětlení interiéru.
Pokud jde o interiér, nemůžeme zapomenout na technologie, které Toyota nabízí již v základu. Jde například o balíček bezpečnostních asistentů Toyota Safety Sense 2,5 či nejnovější systém infotainmentu MM19 s podporou bezdrátového připojení Apple CarPlay a Android Auto. A vše jmenované je opravdu v základní výbavě.
Nový Yaris má platformu TGNA a nový hybridní pohon
Ani technický základ nezůstal pozadu. Kromě již zmíněné platformy TGNA, která má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti i pohodlí, má nový Yaris pod kapotou nejnovější verzi hybridního systému Toyota, konkrétně jde o vylepšenou čtvrtou generaci. Vychází tedy z hybridního systému který je v Corolle – i motor 1,5 Hybrid Dynamic Force má stejný základ jako dvoulitr v hybridní Corolle, ovšem má odebraný jeden válec. Tento tříválec má dlouhý zdvih, vysokorychlostní spalování a vyniká vysokou účinností okolo 40 %.
Změnila se i technologie baterie, která je místo NiMH, jak tomu bylo u hybridů Toyoty běžně, Li-ion. Má napětí zvýšené ze 144 V na 177,6 V, o 12 kg nižší hmotnost a kapacita naopak vzrostla o 19 %. Kromě parametrů baterie se v pohonném mechanismu změnila i hybridní převodovka, která umožňuje vypnout spalovací motor a jet v režimu EV až do rychlosti 130 km/h. To by tedy mělo pomoci výraznému zlepšení úspornosti.
V režimu EV ujede nový Yaris větší část trasy
Hybridní verze nového Yarisu má emise CO2 pouhých 85 g/km v cyklu WLTP, přičemž výkon je 116 koní, což je o 16 koní více, než má současný hybridní Yaris. Z 0 na 100 km/h se nový Yaris rozjede za 9,7 sekundy a podle Toyoty zvládne až 80 % jízdy v EV režimu, zatímco současný okolo 50 %, což je také velký posun kupředu.
Podle ceníku vychází hybridní Yaris v základní výbavě Active na 445 tisíc Kč, ale s uvedením na trh bude platit akční nabídka, díky níž vyjde mnohem bohatší výbava Comfort s paketem Style se stejnou pohonnou jednotkou pod kapotou na pouhých 464 tisíc a s paketem Style Tech na 479 tisíc, což rozhodně nezní špatně. Výroba začala v červnu ve francouzském Valenciennes a od příštího roku se bude vyrábět také v závodě TPCA ve středočeském Kolíně, kde se již vyrábí Aygo. První vozy by se k českým zákazníkům měly dostat na podzim letošního roku.
Technické parametry Toyota Yaris (2020) Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 490 × 1 745 × 1 500 mm, 1 080 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 85 (68 + 59) kW, 116 (92 + 80) koní |
Baterie | 0,76 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: 3,8 l / 100 km |
Cena od | 505 000 Kč |