Toyota C-HR se začíná vyrábět v Turecku

Toyota C-HR se začíná vyrábět v Turecku
Fotografie: Toyota
  • Jde o třetí hybrid vyráběný v Evropě
  • Plánuje se jeho vývoz do USA a dalších zemí

Toyota dnes oznámila spuštění výroby vozu Toyota C-HR. Tento ostře řezaný crossover jsme měli tu čest vidět poprvé na pařížském autosalonu a moc se nám líbil. Výroba začne v tureckém městě Sakarya. Aktuálně se jedná o osmý model Toyoty vyráběný v Evropě, z čehož jsou hned tři hybridy. Mimo Turecko a C-HR se totiž ve Francii vyrábí Yaris Hybrid a ve Velké Británii Auris Hybrid i ve verzi Touring Sports.

„Model C-HR je velmi důležitým modelem nejen pro závod TMMT, ale pro celou automobilku Toyota. Automobilový segment crossoverů rychle roste a tento vůz bude v daném segmentu velmi konkurenceschopný,“ uvedl Dr. Van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe (TME), během slavnostního zahájení výroby v závodu TMMT.

Mimo Toyotu C-HR se na stejné výrobní lince v Turecku vyrábí také Toyota Corolla a Verso. Turci ale budou mít s hybridním pohonem malou premiéru, neboť nikdy předtím se na tomto území mezi Evropou a Asií hybrid nevyráběl.

„Hybridní pohon definuje celou Toyotu. Již od uvedení první Toyoty Prius v roce 1997 úspěšně přesvědčujeme stále více zákazníků po celém světě o tom, že hybridní automobily jsou jedním z nejlepších řešení s ohledem na životní prostředí. Celosvětově jsme prodali přes 9,5 milionu hybridních vozů,“ sdělil novinářům Moritaka Jošida, prezident divize vozů střední třídy v rámci společnosti Toyota Motor Corporation, jenž se dnes v závodu TMMT rovněž slavnostního spuštění výroby zúčastnil.

Automobilka chce vůz kombinující 1,8litrový zážehový agregát a elektromotor prosadit i na mimoevropských trzích. Plánuje se s ním prosadit například v USA a Kanadě, na Tchaj-wanu a Mauriciu nebo v Jihoafrické republice.

„Vyvážet naše vozy do Severní Ameriky je pro nás výzvou, protože jde o největší trh Toyoty a naši tamější zákazníci mají vysoké nároky na kvalitu. Záleží jim rovněž na zákaznické spokojenosti i vztahu se značkou,“ dodal Dr. van Zyl a svojí řeč uzavřel: „Co se týče kvality dílenského zpracování, TMMT se celosvětově řadí již mnoho let k našim nejlepším závodům, a tak jsem přesvědčený, že pracovníci tohoto závodu budou schopni požadavky severoamerických zákazníků splnit.“

Stejně jako pan Dr. van Zyl doufáme, že si Toyota udrží dobrou kvalitu a vysokou spolehlivost, což však ukážou až výzkumy spolehlivosti. Mimo turecký závod se nedávno stěhovala také výroba hybridních převodovek do Polska.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze