Toyota v Paříži rozprostřela celé své hybridní portfolio

  • Hlavní pozornost směřovala k SUV C-HR vstupujícím na český trh
  • K vidění byl také Mirai na vodíkový pohon

Většinou mají prodejci na svých stáncích jeden nebo dva modely s alternativním pohonem, je tu ale jeden, který se svým portfoliem zcela vymyká. Toyota měla na svém území celou armádu hybridů a dokonce i vůz na vodíkový pohon.

Nejvíce pozornosti určitě vzbuzovalo futuristické SUV s názvem C-HR. I když ostře řezané tvary vypadají spíš jako koncept, auto už je kompletně připravené zaplavit i české trhy. Tento 4 360 mm dlouhý, 1 795 mm široký a 1 555 mm vysoký hybrid svými proporcemi říká, že městské uličky jsou pro něj mnohem příjemnější než polní cesta nebo nedejbože nějaký těžší terén. Hybridní pohon kombinuje 1,8litrový zážehový agregát a elektromotor. Celkově umí ústrojí vyprodukovat 120 koní při spotřebě 3,5 litru benzinu na sto kilometrů.

Další SUV, model RAV4, již tolik jako C-HR neprovokuje a taky je na trhu už nějaký ten pátek dostupné. Uvnitř najdete 4,2palcový displej mezi budíky a další 7palcový displej na palubní desce. Na něm si například můžete zobrazit dnes tak moderní 360stupňovou kameru nebo detaily o tom, jak zrovna pracuje pohonné ústrojí. To se skládá z 2,5litrového benzinu a silného elektromotoru. Dohromady má hybridní RAV4 výkon 197 koní, což udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 vteřiny. Kombinovaná spotřeba japonského střelce si drží hodnotu 4,9 l/100 km. Po celém světě se dohromady prodalo na 6 milionů RAV4, z toho 1,5 milionu v Evropě. Uvidíme, jestli hybridní verze navážou na úspěšnou historii.

Technické parametry Toyota RAV4 Hybrid (2015)

KonstrukceSUV, 4 605 × 1 845 × 1 675 mm, 2 270 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon145 kW, 197 + 105 koní, točivý moment: 206 Nm / 4 400 ot/min
Baterie2 kWh
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od788 900 Kč

Hned vedle byl k vidění malý Yaris, který jako nejmenší z rodiny kombinuje elektromotor a benzinový agregát o objemu 1,5 litru. Zajímavostí je kombinovaná spotřeba 3,5 litru. Zatímco u většiny konkurentů průměrnou spotřebu kazí spotřeba ve městě, u Toyoty Yaris je spotřeba ve městě nejlepší disciplína, kterou zvládne za 3,1 litru na sto kilometrů. Výkon 100 koní na městské vozítko bude stačit a na hybrid potěší i docela slušná kapacita baterie 6,5 kWh.

Stejně jako C-HR, i Auris Hybrid k elektromotoru přidává motor o objemu 1,8 litru. Výkon 136 koní stačí pouze na průměrnou dynamiku s maximální rychlostí 180 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h během 10,9 sekundy. Výhodou je uschování 4,2kWh baterií pod zadní sedačky, a tak nepocítíte žádné ústrky co se týče prostoru v kufru. Hybridní varianta nabídne po sklopení sedadel přes dva metry dlouhou ložnou plochu a objem zavazadelníku až 1 658 litrů.

Velmi nás potěšila nová Toyota Prius, která ve svých útrobách přivezla mnoho vylepšení. Více si o ní můžete přečíst v samostatném článku.

Na autosalonu byla vidět také Toyota Mirai, jeden z mála bojovníků za vodíkový pohon. Mirai znamená japonsky budoucnost, tak uvidíme, jestli se s předpovědí u Toyoty strefili.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze