Soutěže o to, zda je rychlejší model této nebo oné automobilky, jsou nesmírně populární. Automobilky chtějí ukázat, že umí postavit rychlé modely, a to i za předpokladu, že vůz, který zajede rychlostní rekord, má poté s tím sériovým společného jen pramálo.
Jméno, které drží titul nejrychlejšího crossoveru světa, vás nejspíše překvapí. Jde o vytuněnou Toyotu C-HR. Ta při testování porazila i McLaren 650S Spyder, Porsche 911 GT3 RS a Nissan GT-R Nismo. Tento model japonská automobilka představila společně s kolekcí modifikovaných modelů Camry na veletrhu Specialty Equipment Market Association (SEMA) v Las Vegas.
Verze R-Tuned je upravený čtyřválec 2AZ-FE o objemu 2,4 litrů s pro něj speciálně určeným systémem turbo DG-Spec Garrett, který pohání přední nápravu. Po tuningu motor získal výkon více než 600 koní a točivý moment 745 Nm. Sériovou převodovku CVT nahradila sportovní manuální skříň Toyota E-Series. Hmotnost vozu činí 1 342,6 kg.
Podvozek crossoveru od Toyoty rovněž prošel zásadními změnami. Automobil dostal závodní brzdy Brembo, radiální pneumatiky Toyo Proxes RR 275/35R-18, nastavitelné zavěšení DG-Spec Motion Control Suspension a sportovní tlumič.
Kolikrát se pozastavujeme nad výkonem čtyřválcových motorů, které nemají problém dnes atakovat hranici 300 koní. Ovšem aby z nich někdo vymáčkl více jak 600 koní, to je už na pováženou. Toyota by se tak mohla vytáhnout a udělat i nějaké sportovní provedení hybridní varianty C-HR.
Toyota C-HR prošla naším testem, kde se nám líbil její design, který jde jinou cestou. Pokud si model C-HR koupíte, na silnici se budete značně odlišovat.
Technické parametry Toyota C-HR (2016) Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 360 × 1 795 × 1 555 mm, 1 535 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 90 kW, 122 koní, točivý moment: 142 Nm |
Baterie | 1,31 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ? |
Cena od | 629 900 Kč |
Zdroj: tisková zpráva