Autonomní řízení je pro každou automobilku velkou výzvou. Toyota nechce zůstat pozadu, a proto uvede příští rok v létě do veřejného testování autonomní vůz na bázi Lexusu LS pod označením P4. Testovací vůz s autonomií úrovně 4 bude od července do září nasazený v městském provozu v Tokiu.
Úroveň autonomního řízení číslo 4 znamená, že auto může řídit i člověk, ale není to nutné. Až na výjimky, kterými může být třeba velmi špatné počasí, husté sněžení apod., už auto zvládá vše samostatně. A umí si poradit i v případě, kdy vyzve člověka k převzetí řízení, ale ten nereaguje. Pak auto samo bezpečně zastaví.
P4 si vyzkouší ostrý provoz v rušné a často ucpané tokijské čtvrti Odaiba. Čtvrť pro testování schopností autonomní technologie Toyoty poskytuje náročné prostředí zahrnující chodce, dopravní provoz, různorodou silniční infrastrukturu a vysoké skleněné budovy, které umí být pro autonomní vozy také velkou výzvou.
Program bude otevřen široké veřejnosti, účastníci budou vybráni ze zaregistrovaných zájemců. V souladu s japonskými zákony bude na palubě vozidla vždy přítomen řidič v roli zálohy. „Tím, že jsme si dali tak náročnou výzvu v podobě autonomního provozu ve čtvrti Odaiba, jsme nasadili vysokou laťku, která si od nás žádá rychlé rozšíření schopností naší technologie za krátkou dobu,“ uvedl generální ředitel Toyota Research Institute Gill Pratt.
Model P4 si užil testování také ve Spojených státech na vlastním uzavřeném testovacím okruhu v Ottawa Lake ve státě Michigan. Na okruhu simulovala ty nejnáročnější infrastrukturní podmínky čtvrti Odaiba a jízdní scénáře, za kterých bude P4 demonstrovat schopnosti autonomní jízdy.
Další testování softwaru P4 probíhá na veřejných komunikacích Tokia a kolem výzkumných laboratoří automobilky v Ann Arboru (Michigan) a Los Altos (Kalifornie).