První plug-in hybridní Lexus RX dojede na elektřinu ještě dál

4
První plug-in hybridní Lexus RX dojede na elektřinu ještě dál
Fotografie: Lexus
  • Lexus dokončil evropskou homologaci plug-in hybridního modelu RX 450h+
  • Výsledný normovaný dojezd podle WLTP je lepší než předběžné hodnoty

Nová generace Lexusu RX přijíždí na platformě GA-K, což mj. umožnilo umístit baterii plug-in hybridní verze 450h+ pod podlahu. Kromě nadstandardní kapacity 16 kWh to přináší i snížení těžiště a komfortnější ladění podvozku při zachování stability. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy; základem je čistě elektrický EV, který až do rychlosti 135 km/h udržuje čistě elektrickou jízdu a teprve po vybití trakčního akumulátoru na stanovenou mez se přepne do hybridního režimu. I v něm zůstává Lexus RX velice hospodárný, protože používá čtyřválec Toyota A25A-FXS s unikátní kombinací Atkinsonova cyklu a velmi vysokého kompresního poměru 14:1. A díky špičkovému know-how Lexusu ohledně hybridních pohonů funguje dále jako reálný paralelní full hybrid.

Dále lze zvolit kombinace EV/HV, kdy se při potřebě většího výkonu připojuje spalovací motor, a čistě hybridní režim HV, který zachovává energii v baterii pro případnou poslední míli bezemisní zónou. Na některých trzích je k dispozici i mód Recharge, který trakční baterii aktivně dobíjí. Homologace potvrdila, že plug-in hybridní Lexus RX ujede čistě na elektřinu v kombinovaném cyklu WLTP 69 km, tedy o čtyři kilometry více, než zněly odhady Lexusu. Potvrzena byla naopak spotřeba 1,1 l/100 km i s emisemi CO2 ve výši 24 g/km.

Technické parametry Lexus RX (2023) 450h+

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 890 × 1 920 × 1 710 mm, 2 110 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon227 (136) kW, 309 (185) koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie18,1 kWh
Nabíjenípalubní: 6,6 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba? + 69
Cena od2 090 000 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Tak dlouho budou zvětšovat baterii, až zjistí, že není potřeba spalovací motor :)
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
Trochu draha sranda.
Martin Šafránek
Martin Šafránek
Optimální veliksot baterie pro takto velké SUV je 22-27kWh, tak jak to dělá Mercedes nebo BMW.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze