Nová generace Lexusu RX přijíždí na platformě GA-K, což mj. umožnilo umístit baterii plug-in hybridní verze 450h+ pod podlahu. Kromě nadstandardní kapacity 16 kWh to přináší i snížení těžiště a komfortnější ladění podvozku při zachování stability. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy; základem je čistě elektrický EV, který až do rychlosti 135 km/h udržuje čistě elektrickou jízdu a teprve po vybití trakčního akumulátoru na stanovenou mez se přepne do hybridního režimu. I v něm zůstává Lexus RX velice hospodárný, protože používá čtyřválec Toyota A25A-FXS s unikátní kombinací Atkinsonova cyklu a velmi vysokého kompresního poměru 14:1. A díky špičkovému know-how Lexusu ohledně hybridních pohonů funguje dále jako reálný paralelní full hybrid.
Dále lze zvolit kombinace EV/HV, kdy se při potřebě většího výkonu připojuje spalovací motor, a čistě hybridní režim HV, který zachovává energii v baterii pro případnou poslední míli bezemisní zónou. Na některých trzích je k dispozici i mód Recharge, který trakční baterii aktivně dobíjí. Homologace potvrdila, že plug-in hybridní Lexus RX ujede čistě na elektřinu v kombinovaném cyklu WLTP 69 km, tedy o čtyři kilometry více, než zněly odhady Lexusu. Potvrzena byla naopak spotřeba 1,1 l/100 km i s emisemi CO2 ve výši 24 g/km.
Technické parametry Lexus RX (2023) 450h+
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 890 × 1 920 × 1 710 mm, 2 110 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 227 kW, 309 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 18,1 kWh |
Nabíjení | palubní: 6,6 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? + 69 |
Cena od | 2 090 000 Kč |