Tomáš Chmelík z ČEZu: ceny za nabíjení budeme dále upravovat

20
Tomáš Chmelík z ČEZu: ceny za nabíjení budeme dále upravovat
Fotografie: ČEZ
  • Ceny za nabíjení se budou upravovat podle zpětné vazby zákazníků a dat z provozu
  • ČEZ plánuje odlišné ceny za AC a DC nabíjení
  • Novinkou je možnost nahlásit chybu stanice nebo nová infolinka

U příležitosti spuštění nového systému pro nabíjení elektromobilů a plug-in hybridů od ČEZu jsme se zeptali Tomáše Chmelíka, vedoucího oddělení elektromobility ČEZu, na několik otázek ohledně nového systému. Co jsme se dozvěděli?

Tak předně a pro vyloučení pochybností – název nového systému se vyslovuje jednoduše anglicky jako „Future Go“ a stojí na osvědčené platformě Driivz izraelské společnosti, kterou používají i další provozovatelé nabíjecích stanic v zahraničí. Start této nové služby pro nabíjení má nicméně několikaměsíční zpoždění. Důvodem bylo zejména integrace na back-end systémy ČEZu a také integrace platební brány ČEZu, která je odlišná od té, která je v Driivz ve výchozím stavu.

Nicméně systém včera odstartoval a ti, kteří si zvolili některý z nových tarifů, podle nich začnou v noci z 15. 5. na 16. 5., kdy bude síť stanic ČEZ zpoplatněna, nabíjet už za poplatek. Do té doby jsou stanice přístupné zdarma. Jak nám ale Tomáš Chmelík prozradil, současné nové tarify jsou pouze výchozí a ČEZ bude bedlivě sledovat jejich používání, využití volných jednotek a další aspekty a postupně tarify plánuje na základě zpětné vazby zákazníků i svých dat dále upravovat.

Zajímavou informací je také fakt, že ČEZ plánuje rozdělit ceny za AC (pomalé nabíjení střídavým proudem) a DC nabíjení (rychlonabíjení stejnosměrným proudem) tak, jak to má například už nyní e.ON. Kdy k tomu dojde a jaké budou konkrétní ceny, nicméně zatím není jasné. ČEZ ale chtěl odstartovat s co možná nejjednoduššími tarify, které tímto rozdělením do začátku nechtěl komplikovat. ČEZ také upřesnil, jak je to se sdílením účtu a jednoho nabíjecího tarifu více členy rodiny. Detaily jsme vám popsali v tomto článku.

ČEZ
Nová aplikace FUTUR/E/GO pro nabíjení

ČEZ bude také ladit mobilní aplikaci a celý systém, od kterého si slibuje férovější obsazování nabíjecích stanic. Rezervaci stanic pro nabití v konkrétním čase nicméně zatím neplánuje. Intenzivně naopak řeší zprovoznění non-stop call centra pro poruchy nabíjecích stanic. Už nyní je nově telefonní číslo pro elektromobilní zákazníky přesměrováno přímo do sekce elektromobility a ne na obecnou infolinku. ČEZ také vybízí využít možnost nahlášení chyby nebo poruchy nabíjecí stanice přímo v nové mobilní aplikaci. Takové nahlášení se dostane přímo k technikům, kteří ho často vyřeší rychleji než při zavolání na zmiňovanou infolinku.

Nový systém si bude nyní několik týdnů „sedat“ a uvidíme, jak se osvědčí v praxi. A jaká je vaše zkušenost s novým nabíjecím systémem ČEZu? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem.

Nabíjecí stanice ČEZ: jak funguje a kolik stojí nový systém?

Novou aplikaci ČEZ FUTUR/E/GO stáhnete zde:

Nové ceny za nabíjení

TAXI Obchodní cestující Víkendový řidič Pay as you go Neregistrovaný
Měsíční platba 1 750 Kč včetně DPH 550 Kč včetně DPH 200 Kč včetně DPH 0 0
Poplatek za odběr 3,5 Kč / kWh 4,5 Kč / kWh 5,5 Kč / kWh 7,5 Kč / kWh 9,5 Kč / kWh
Předplacené kWh 500 122 36 0 0
Diskuze ke článku
Mariuss
Jelikoz nejezdim dalkove cesty pravidelne, vybral jsem si Pay as you go. V pripade moznosti nabiju levneji u E.Onu, PRE nebo Tesly a kdyz nebude jina moznost, zaplatim 7.50Kc/kWh.
Aleš
Od polostátní firmy bych čekal větší podporu elektromobility (viz. národní plán čisté mobility). Cenově se nyní ČEZ příliš neliší od ostatních soukromých poskytovatelů této služby, výhodou je tak pouze nejhustší sít nabíjecích stanic. Za největší nevýhodu nového systému považuji nesrozumitelnost pro nové "elektromobilisty". Dřívější argument, že se jezdí za 550 Kč za měsíc byl pro ně jasný a přesvědčivý.
Jaroslav Polák
Jaroslav Polák
Mně se nové tarify vcelku líbí, ale jak tu už někdo píše,ČEZ se pro mě taky odsunul na druhou kolej. Raději nabiju na PRE za 3 Kč/kWh bez paušálu než na ČEZ za 5,5 Kč u tarifu víkendový řidič, který jsem si zvolil. Dřív jsem platil 550 Kč za neomezené dobíjení a jezdil jen na ČEZ a myslím, že to bylo pro ČEZ výhodnější, nejsem si jistý, jestli teď ode mne nedostanou méně peněz, protože budu volit levnější možnosti i když nejde primárně o tu úsporu. Znáte to "pocitově" taky si nekoupíte stejný produkt, když je dražší, když ho vedle mají za lepší cenu.
Aplikace a webové rozhraní hodnotím na jedničku, na první verzi se vážně povedlo.
Pokud zvládnou přidat i nabití auta v procentech do aplikace, bude to špička.
Martin
Tarifovani jak u mobilních operátorů je u dobijecek, kterých je málo nesmysl. Dobíjet potřebují při ceste. V jižních cechách má ČEZ nabíječku v Kasperkach a pisku. Konec. Stát, či EU by měla zakročit.

Dotace na infrastrukturu jen tomu kdo:

1) umožní platbu pay@go kartou
2) jasnou cenu za 1 kWh na totemech jako u paliv. 1kwh je jasně definovaná jednotka energie, stejně jako litr benzinu. Ten se také neprodává jednou za 25 Kč a podruhé za 180 Kč.
3) klidně ať na totemech svítí AC 4,50 Kč , DC 6 Kč

Představa dodavatelu, že se nakapsuji na nabíječkách proto, že elektromobil spotřebuje 12 kWh ( 30 Kč) na 100 km při domácím nabíjení. Je nesmysl. Rozumě uvažující majitel elektromobilů nebude akceptovat u dobijecek o 1000 ale i více procent dražší energii, než má doma. Ta výhoda v ceně provozu má být motivací elektromobil poridit, jinak se elektromobilů ta neprosadí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze