Blížící se konec roku 2024 je důvodem k bilancování. Jako každý rok tedy přinášíme přehled toho, které články vás, čtenáře, zaujaly nejvíce. Nutno dodat, že až na jedinou výjimku jste nejvíce četli články, zaměřené spíše na obecnou elektromobility.
Letos jsme předsilvestrovské bilancování pojali trochu jinak. O subjektivní hodnocení, které novinky byly v roce 2024 nejvýznamnější, jsme tentokrát požádali jen kolegu Havlína. Marek Tomíšek se nově věnuje sledovanosti videí na našem YouTube kanálu, který se velice rychle stává dominantní součástí rodiny fDrive. A konečně došlo i na přehled toho, co vás v právě končícím roce, plném zvratů a změn, zaujalo nejvíce.
Stejně jako dříve zdůrazňujeme, že názor na význam některých událostí či novinek má redakce trochu jiný, a zároveň upřímně dodáváme, že nás zájem o některá témata upřímně překvapil. Samozřejmě nám to dává cennou zpětnou vazbu do budoucnosti, do níž hledíme s optimismem. Návštěvnost našeho serveru totiž meziročně stoupla o 46 % a potvrdila naši pozici nejčtenějšího českého magazínu, specializovaného na alternativní paliva, dopravu budoucnosti a především elektromobilitu.
Za váš zájem upřímně děkujeme, vážíme si ho a uděláme maximum, abychom o něj ani v příštím roce nepřišli. Přejeme vám klidný vstup do Nového roku, hodně úspěchů a času na sebe i své blízké. A těšíme se na další příjemná setkání i v roce 2025.
5. Mercedes-Benz zcela přepracoval brzdy
Mercedes-Benz potvrzuje svou roli technologického lídra a představil celou řadu novinek pro blízkou i vzdálenější budoucnost. Zdaleka nejvíce vás zaujaly jeho inovativní
brzdy, nově integrované přímo do elektrické hnací jednotky, které by, kromě dalších výhod, měly být i zcela bezúdržbové a také nevypouštět do ovzduší žádné částice z otěru brzdových segmentů.
4. Řidiči plug-in hybridů téměř nenabíjejí, co s tím?
Trefou do černého byla i glosa na téma
nabíjecích návyků řidičů plug-in hybridů, kteří naprostou většinu cest absolvují na spalovací motor a popírají tak smysl celého konceptu. A přitom je řešení tak jednoduché.
3. Kolik shořelo elektromobilů za 14 let na celém světě?
Jasnou odpovědí na dezinformace o elektromobilitě, kýmsi intenzivně šířené veřejným prostorem, jsou
tvrdá statistická čísla. A ta jsou ještě mnohem překvapivější, než jsme čekali.
2. Hyundai začne vyrábět nádherný koncept
Jediný článek o konkrétním autě, který se probojoval do nejčtenější pětice, se věnuje
retrokonceptu čím dál sebevědomější automobilky Hyundai. Ten totiž obecenstvo okouzlil natolik, že obměkčil i jindy tak pragmatické korejské manažery a ti dali zelenou jeho výrobě.
1. Čínská odveta za zvýšená dovozní cla
A konečně tu máme první
reakce říše středu na
celní bariéry, které Evropská unie vztyčila proti přívalu levných čínských elektromobilů. Jejich výrobu totiž podle závěrů unijního vyšetřování dotuje čínská vláda, aby zlikvidovala evropské automobilky. Podle Číny je pochopitelně vše jinak a celní válka, proti níž protestovalo především Německo, je na světě.