Do testu se nám povedlo těsně před Vánoci sehnat plně elektrickou variantu vozu Opel Mokka. Její nejvyšší výkon činí 100 kW, točivý moment dosahuje 260 Nm a kvůli venkovním teplotám okolo nuly se dojezd vozu na plně nabitou baterii pohybuje okolo hranice 300 km. Baterka totiž nabízí využitelnou kapacitu 45 kWh, což není vůbec mnoho a kvůli vyšší stavbě karoserie je spotřeba o to vyšší. Z naší dosavadní zkušenosti se tak s Mokkou-e není dobré vydávat hlavně na dálnice, kde zatím evidujeme spotřebu kolem 25 kWh na 100 km.
Technické parametry Opel Mokka-e
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 151 × 1 987 × 1 534 mm, 1 598 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18 kWh / 100 km, dojezd: 322 km |
Cena od | 929 990 Kč |
Zajímavostí vozu je možnost využít tři jízdní režimy. Plných 100 kW výkonu nám Opel Mokka-e nabízí jen ve sportovním režimu. V prostředním režimu Normal je k dispozici 80 kW a v úsporném nastavení je posádce dovoleno využívat pouhých 60 kW. Poslední zmíněný režim ale nedoporučujeme aktivovat v prudších kopcích a táhlých stoupáních. Otupělost pedálu akcelerátoru je značná a měli jsme v tu chvíli pocit, že Mokka přestane úplně jet.
Navzdory tomu, jak je Mokka-e zvenčí poměrně velké auto, v jeho kabině není místa na rozdávání. Vpředu to ještě jde, avšak pokud za volantem sedí vyšší postavy, na zadní druhé řadě sedadel je nedostatek místa hlavně pro kolena. Opel si ale toho je plně vědom a pro náročnější rodiny má v nabídce větší model Grandland. Více podrobností o testovaném voze vám prozradíme v klasickém testu.