ID.7 je pro pro Volkswagen klíčovým modelem, neboť se má jednat o duchovního nástupce fosilní legendy jménem Passat, na kterou později navázal Arteon. Na fdrive.cz jsme vám tak zprostředkovali již několik pohledů na ID.7, ať už v rámci prvních dojmů z Francie či kratších dojmů z ČR. Nyní zavítal VW ID.7 do redakce také v rámci standardního testu, kdy s ním brázdíme každodenním provozem a testujeme jej v běžných podmínkách. Jaké jsou naše dosavadní dojmy?
Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 961 × 1 520 × 1 862 mm, 2 172 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,2 kWh / 100 km, dojezd: 615 km |
Cena od | 1 329 900 Kč |
Nenápadný elegán s komfortem na prvním místě
Vizuálně je ID.7 relativně nenápadným vozem, zejména v testovaném barevném provedení, které je spíše konzervativní a hned na první pohled vás nemusí zaujmout. Vůz je podle nás každopádně designově povedený, přestože nemá vyloženě žádný ikonický designový prvek, kterým by šokoval nebo nějak vyčníval z davu, rychle se s jeho vzhledem sžijete a „dostane se vám pod kůži“. Z líbivých prvků stojí za zmínku určitě linka spojující světlomety na přídi i vzadu. Svítící logo výrobce však najdeme až u verze Tourer. Neznalého zájemce o ID.7 pak může i mírně překvapit absence jakéhokoliv „frunku“ pod kapotou, která by tak v podstatě ani nemusela být uživatelsky přístupná a tekutina do odstřikovačů by se klidně mohla doplňovat skrze otvor na boční straně, jako to dělá některá konkurence.
Velký dojem na nás ID.7 udělala po usednutí do interiéru, kde je patrný výrazný posun v kvalitě materiálů i zpracování oproti třeba ID.3. Plochy, s nimiž je řidič v kontaktu, jsou příjemně měkčené, středový tunel se nijak neviklá a vůz je i velmi dobře odhlučněný. Pouze při svižné akceleraci ve vyšších (dálničních) rychlostech lze zaslechnout menší „svištění“ v oblasti oken, jinak je ale odhlučnění velmi povedené. ID.7 má také příjemně „těžké“ dveře při dovírání, uživatelé, kteří jsou však zvyklí zavírat spíše menší silou, se možná budou muset naučit aplikovat trochu větší momentum. Určitě bychom si u takto v mnoha ohledech prémiově vybaveného elektromobilu dokázali představit i dovírání dveří typu „soft close“.
Uvnitř vozu na nás zapůsobila rovněž masážní křesla, která překvapila kvalitou masáže. Podobně jako třeba u kvality zvuku či haptické odezvy lze tento vjem jen těžko popsat, avšak množství masáží a jejich kvalita (tedy to, jak fungují vzduchové polštáře ukryté v sedadlech) nás nadchla a v tomto ohledu se může ID.7 směle srovnávat i s mnohem dražšími, vyloženě prémiovými, vozidly.
Ptejte se, co vás zajímá
ID.7 v rámci testu vezmeme na dálniční projížďku z Prahy do Brna a zpět, takže se můžete těšit na oblíbený test dálničního dojezdu v současných teplotních podmínkách. Stejně tak pro vás připravujeme i klasický test s dojmy. Případné dotazy k vozidlu můžete pokládat v komentářích pod článkem.