Testujeme nové Audi Q8 e-tron 55

Ptejte se na to, co vás zajímá
5
Testujeme nové Audi Q8 e-tron 55
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Audi Q8 e-tron je modernizací původního e-tronu
  • Kromě kosmetických změn designu dostalo hlavně větší baterii
  • V diskuzi pod článkem se můžete ptát na to, co vás zajímá

Facelift Audi e-tron se představil v loňském roce a spolu s kosmetickými změnami designu, větší baterií a efektivnějším pohonem dostal tento model i nový název. Označení Audi Q8 e-tron vůz zařazuje na vrchol modelové řady SUV. V době vzniku tohoto modelu stačilo prosté označení Audi e-tron, ale když nyní máme Q4 e-tron a chystá se střední Q6 e-tron, bylo nutné číslicí ukázat, kam tento model patří.

Technické parametry Audi Q8 e-tron 55

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 915 × 1 937 × 1 633 mm, 2 510 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm
Baterie114 kWh (106 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,6 kWh / 100 km, dojezd: 582 km
Cena od2 395 900 Kč

Audi Q8 e-tron jsme již představovali, takže stačí zmínit nejzásadnější změnu – navýšení kapacity baterie na využitelných 106 kWh, což spolu s efektivnější technikou pohonu přináší delší dojezd. Na jeho test se také můžete těšit a zatím si můžete přečíst první jízdní dojmy z Kanárských ostrovů. V Česku jsme pak již otestovali například dálniční spotřebu, která vyšla na 29,9 kWh/100 km, což je prakticky stejná hodnota, jakou jsem naměřil u původního Audi e-tron, ovšem v létě. Audi e-tron Sportback pak mělo v zimním testu spotřeby naopak spotřebu mnohem vyšší. Teď to bylo při jarní vnější teplotě 11,5 °C, což jasně ukazuje, že ke zlepšení efektivity došlo.

Nové Audi Q8 e-tron – jízdní dojmy

Zároveň jsme také otestovali reálný dálniční dojezd na trase Praha - Rozvadov a zpět a poté po pražském okruhu na dálnici D1 při teplotě kolem 5 stupňů nad nulou. Výsledkem se spotřebou 26,7 kWh/100 km bylo 373 reálných dálničních kilometrů v jarně-zimních teplotách. V létě by tak aerodynamičtější Sportback mohl dosáhnout i 400 kilometrů. Vyzkoušeli jsme také velmi rychlé nabíjení a i když jsme se nedostali na proklamovaných 170 kW, díky velmi dobré nabíjecí křivce je nabíjení stejně rychlé jako u předchůdce.

Pokud vás cokoliv na Audi Q8 e-tron zajímá, ptejte se pod tímto článkem. Během testu zjistíme vše, co bude v našich silách, a odpovíme.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 11. 4. 2023 08:06
V Česku jsme pak již otestovali například dálniční spotřebu, která vyšla na 29,9 kWh/100 km, což je prakticky stejná hodnota, jakou jsem naměřil u původního Audi e-tron, ovšem v létě.

Pořád je to relativně dost, ale nenapsal jste, při jaké rychlosti se konal test. Pro předchozí model Q8 jsem bohužel dálniční test nedohledal. Výrazně úspornější bude menší Q4 etron, kombinace dálnice (120 km/h) a okresky (100 km/h) vychází spotřeba kolem 19 kWh/100 km při teplotě cca 8°C pro model 50 Sportback quattro.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze