BMW nedávno představilo novou generaci řady 5 a společně s tím se poprvé v historii objevuje také jeho plně elektrická varianta. Ta nese označení i5 a zatím je dostupná v provedeních eDrive40 a M60. A právě na vrchol nabídky jsme se zaměřili. Jak si poradí s dálnicemi, jízdou ve městě a jak rychle se vlastně nabíjí? Na to vše podíváme v jednotlivých testech, dokonce dojde i na srovnání se základním provedením eDrive40. Zatím jsme s nadupaným BMW ujeli 340 km a kdo se udrží, nebude mít problém ujet na jedno nabití klidně i 400 km.
Bavorská automobilka totiž vybavila všechny varianty i5 baterií s využitelnou kapacitou 81,2 kWh. To je moc příjemná hodnota, která dovoluje i na dálnici bez problému ujet 300 km, aniž by se řidič příliš hlídal. Oproti konkurenčnímu Mercedesu-AMG EQE 53 4Matic umí vrcholné provedení i5 M60 jet až 230 km/h. Naopak po stránce zrychlení z 0 na 100 km/h sice umí nejnovější elektrické BMW sprintovat za 3,8 sekundy, avšak na zmíněný Mercedes to nestačí. Výsadu dramatického zrychlení si ponechá chystané plnotučné „M“, které však nebude elektromobilem. V tomto případě prý musíme počítat s plug-in hybridním ústrojím, které již dostalo BMW XM.
Už teď můžeme prozradit, že za volantem i5 M60 se dá zažit hromada zábavy a v režimu Sport (a s omezenou kontrolou trakce) se z 2,4 tuny těžkého elektromobilu stává nebezpečná silniční zbraň. Podvozek je zde adaptivní, umí potlačovat náklony karoserie v zatáčkách a snad jen 19" disky kol s pneumatikami o vyšším profilovém čísle jsou omezením při rychlém průjezdu prudkými zatáčkami. A nějaké nedostatky? U špičkového provedení M60 jsme očekávali o něco lepší sedadla s výraznějším bočním vedením. Bohužel ani v příplatkové výbavě jsme takovou položku nenašli, což je velká škoda. Vůz se umí nabíjet výkonem až 205 kW, ale jak ukáže jeden ze samostatných testů, stačí zimní chladné počasí a vše je jinak.
Technické parametry BMW i5 M60
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 060 × 1 900 × 1 505 mm, 2 380 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 442 kW, 601 koní, točivý moment: 795 Nm |
Baterie | 83,9 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 205 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,7 kWh / 100 km, dojezd: 515 km |
Cena od | 2 523 300 Kč |