Mercedes-Benz C 200 4Matic kombi
test

Mercedes-Benz C 200 4Matic kombi

Jemná elektrická výpomoc

Mercedes-Benz třídy C pro modelový rok 2019 doznal lehkého faceliftu. Změn není mnoho, poznáte jej především díky nové grafice světel dodávající malinko futurismu. Pokud se bavíme o vzhledu, ostatní rozdíly jsou zanedbatelné. Pro nás nejdůležitější obměny proběhly pod kapotou.

Klasický benzinový motor Mercedesu C 200 si chtěl zlepšit karmu před Evropskou unií. Proto dostal přídomek mild-hybrid, což znamená, že mu nyní vypomáhá menší elektromotor. Dnes se již s mild-hybridem potkáváme i u takových automobilek jako Hyundai. Jak se s ním ale vypořádal Mercedes-Benz u třídy C, přesněji modelu C 200 4Matic kombi?

Vnější design: luxusní moucha

Uhlazené tvary již dobře známé třídy C budou díky novým světlům připomínajícím oči mouchy ještě pěkných pár let držet krok s konkurencí. Mouchu mi připomněla i nová barva. Ta se na první pohled tváří jako černá, ale pod přímým světlem hází krásné tmavozelené odstíny. Přední nárazník je skoro až agresivní. Vzadu se Mercedes už ani nesnaží, aby tvořil umělé koncovky výfuku. Dnes už je v zadním nárazníku pouze jejich „nákres“.

Jinak jde o skoro až nevýrazný manažerský kombík, který ale bude jen pomalu stárnout. Kombi široké 1 810 mm, vysoké 1 457 mm a dlouhé 4 702 mm by nejspíš ani nemělo být nějakým exotem. Dobře se k němu tedy hodí 17palcová kola prospívající komfortu a jen hodně šikovný člověk je dokáže odřít o obrubník.

Technika a výbava: elektrický šťouchanec

Nejzajímavější z pohledu techniky je samozřejmě mild-hybridní pohonný systém. Ten se zbavuje startéru a místo něj nasazuje elektromotor, který je napájen z 48V sítě. Elektromotor má výkon 13 koní a točivý moment 160 Nm. Elektromotor samozřejmě nejen startuje spalovací motor, ale pomáhá i s dynamikou. Základem je ale pořád 1,5litrový řadový benzinový čtyřválec. Mercedes systém nazývá EQ Boost a používá jej nyní i u modelů AMG označených číslovkou 53.

Díky šikovné kombinaci umí vůz těžký 1 650 kilogramů zrychlit na stovku za 8,4 vteřiny a jede rychlostí až 230 km/h. Celkově si totiž přijdete v označení C 200 na výkon 184 koní a točivý moment 280 Nm. Na auto tohoto typu je dynamika více než dostatečná, a to jak na papíře, tak i v praxi. Náš kousek byl navíc vybaven pohonem všech kol 4Matic, takže bude parádně sloužit i na zimní výlet do hor.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze