Lexus UX 250h
test

Lexus UX 250h

Šetřivá prémiovka
1

Nejmenší crossover od Lexusu přišel na trh teprve nedávno. Rovnou nám udělal radost tím, že se nabízí také v hybridní variantě. Model UX to bude mít hodně těžké, bude totiž muset zvládnout převzít i zákazníky hatchbacku CT, který je na pokraji svého životního cyklu. Má na to nelehký úkol zvládnout, a není to jen předražená Toyota C-HR?

Dnes začnu trochu opačně, většinou se totiž o ceně bavíme až nakonec testu. Tentokrát jsem si před testem dělal malý průzkum, s kým budu mít tu čest. Lexus UX začíná v celoroční akční nabídce na částce 799 tisíc korun. Pokud máte rádi to nejlepší, za top výbavu s hybridním pohonem dáte 1 249 000 Kč. Za takovou cenu bude muset být malý Lexus sakra dobrý. Poté, co se cena nedávno testovaného Range Roveru Evoque přehoupla přes dva miliony, mě ale snad nic nepřekvapí.

Vzhled: hezké UI pro UX

Zvenku prémiovost autu určitě nechybí. Ještě jsem neviděl UX v základní výbavě a bílé barvě, nicméně výbava F Sport v safírově modré vypadá exkluzivně. F sport přináší jinou masku chladiče a jiné přední nárazníky. Designově se hlavně při pohledu zepředu UX samozřejmě snaží přiblížit větším modelům jako RX a NX. Poznáte jej především podle charakteristické masky chladiče a předního nárazníku s LED pásky mezi zadními světlomety.

Celkově auto vypadá velmi prémiově a v době testování se za ním dost lidí na ulici otáčelo. Ostré tvary budou navíc jen velmi pomalu stárnout. S délkou 4 495 mm, šířkou 1 840 mm a výškou 1 540 mm jej můžeme zařadit někam mezi Volkswagen Tiguan a Audi Q5. Díky významnému použití hliníku se podařilo udržet hmotnost na rozumném čísle. Nejtěžší verze s hybridním motorem a pohonem všech kol váží 1 680 kilogramů.

Technika a výbava: osvědčený recept

Lexus se zbavil dieselového pohonu, a proto si musíte vystačit s benzinovým motorem a kombinací benzinu s dvojicí elektromotorů. V této cenové kategorii mi přijde hloupost nepřiplatit si 50 tisíc korun za hybridní ústrojí. To kombinuje řadový čtyřválec o objemu 1 987 ccm a výkonu 146 koní s elektromotorem o výkonu 94 koní. Točivý motor benzinu je přitom 180 Nm a točivý moment elektromotorů je dalších 202 Nm. Oba mají jiné výkonnostní křivky, proto společný výkon nemůžete sečíst a oficiálně mluvíme o 184 koních. Zrychlení z 0 na 100 km/h je za slušných 8,5 vteřin a maximální rychlost činí dostačujících 177 km/h.

Dobrou zprávou je, že se UX nabízí i ve čtyřkolce, k nám se ale dostala pouze předokolka. Motory jsou kombinovány do bezestupňové převodovky e-CVT, která je skvělá svou spotřebou. Jde o novou generaci, která díky víceosému uspořádání dvojice elektromotorů ušetřila na délku 45 milimetrů. Díky tomu se poloměr otáčení zlepšil na pouze 5,2 metru. Elektromotory čerpají sílu z baterie starší technologie NiMH se 180 články po 1,2 V (celkem 216 V). Baterie s kapacitou 1,4 kWh je uložena pod zadním sedadlem a zasahuje také do zavazadlového prostoru.

Diskuze ke článku
Kufor
Kufor UX je opticky maly, ale bez hornej sietky je konkurencieschopny: UX (Lexus data po kryt/po strechu) - UX250h 2WD(320/438) 4WD(283/401), UX200(334/452) Konkurencia ADAC Autotest (VDA) - BMW X2(300/410), MB GLA(295/415), XC40(320/485) Sumarum, kufor je na urovni hatchbackov (Golf VII 305/425), vacsi kufor ma NX/RX. - Vnutorny priestor UX/NX/RX je porovnatelny, UX ma nevyhodu horsieho nastupovania dozadu. UX je marketingovo zamerany na 2/3-clenne rodiny, NX na 4-clenne a RX(L) na 4/6-clenne.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze