Lexus CT 200h
test

Lexus CT 200h

Spolehlivě i úsporně, ale s velkou vstupní investicí
  • Spotřeba vám vykouzlí úsměv na tváři
  • Hlavně v interiéru poznáte původ modelu už z roku 2011
  • Největší problém tohoto japonského vozu je vysoká pořizovací cena

Psal se rok 2011, když Lexus uvedl na trh model CT 200h. Pomalu, ale jistě se tak tento model blíží do důchodového věku. V průběhu svého života prodělal dva facelifty, které ho měly udělat opět o něco atraktivnější. Momentálně to vypadá, že se Lexus CT svého nástupce nedočká, ale o to vlastně ani nejde.

Tým, který Lexus CT navrhoval, vedla šéfkonstruktérka Chika Kako. Jedná se o jednu z nejpozoruhodnějších žen v automobilovém světě. V Lexusu začala pracovat už v roce 1989 a Lexus CT byla její první designová práce. Nyní rozhoduje o designu všech modelů. Při navrhování Lexusu CT se využívala i virtuální realita. To jen tak pro zajímavost. Zda je výsledek povedený, nebo ne, to necháme na vás. Já osobně po designové stránce nemám s autem problém z žádné strany s výjimkou zádě. Nevím proč, ale záď si mé srdce nezískala. Na designu je znát zub času, ale osm let bych mu nehádal. Toto stáří jsem si možná plně uvědomil až poté, co jsem se posadil do interiéru.

Otevřete dveře a posadíte se do velmi pohodlných sedaček. Dokonce i jejich světlé provedení vypadá krásně. Ale znáte to, krása dost často nejde dohromady s praktičností, minimálně co se interiéru týká. Kožený multifunkční volant má příjemně tlustý věnec. Největší připomínkou, že Lexus CT 200h už má nějaký rok působení na trhu za sebou, je především středová konzole, kde se stačí podívat pod displej ukazující klimatizační podmínky. Najdete tu zdířku pro cédéčka, kterou už pár let v autech nenacházíme. Ani infotainment vás za srdce nechytí, ale to je všeobecně problém Lexusu, ať už sedíte v modelu LS, nebo ES.

Ani na zadních sedadlech nečekejte mnoho místa, ostatně Lexus CT 200h má na délku 4 333 mm, na šířku 1 530 mm a na výšku 1 445 mm. Nejde tedy o žádný velký kus auta, což přijde vhod, pokud často parkujete ve městě. Zavazadelník pojme 275 litrů. Zda je to hodně nebo málo záleží na mnoha faktorech. Já sám jsem s kufrem problém neměl a dvě tašky na prodloužený víkend se mi tam vešly. V případě cesty s vaší drahou polovičku se ale nejspíše budete muset uskromnit. Při pohledu na papírový údaj vám nemusí vonět ani 45litrová nádrž, ale později si řekneme, proč je zcela dostatečná.

Chtějte po Lexusu to, k čemu je určený, a budete spokojeni.

Jak jistě víte, tak Lexus vsází především na hybridní pohony. CT 200h není výjimkou. Pod kapotou pracuje čtyřválcový atmosférický motor o obsahu 1,8 litru. Je naladěn na 100 koní výkonu a 142 Nm točivého momentu. Elektromotor má výkon 82 koní. Kombinovaný výkon celé soustavy je 136 koní. To rozhodně není mnoho, ale za volantem mi nepřišlo, že je CT 200h lenoch. Možná to celé souvisí s tím, že Lexus není závodní náčiní. O to více si budete užívat pohodu za volantem a především spotřebu, která patří k té nejnižší vůbec. Brázdili jsme dálnice, města i rychlostní komunikace, vždy maximální povolenou rychlostí. A dostat Lexus nad šest litrů je prakticky nemožné. Nejdříve nám palubní počítač ukazoval spotřebu lehce nad hranicí čtyř litrů. Po několika dynamičtějších cestách ve městě, kdy s plynovým pedálem nezacházíte zrovna šetrně, tak spotřeba poskočí nad hranici pěti litrů. To je dáno především tím, že když potřebujete nějaký ten výkon, musíte plynovým pedálem líbat podlahu poměrně často. Když se podíváme na papírovou spotřebu, ta říká, že kombinovaný provoz vám z nádrže vezme 4,1 litru každých 100 kilometrů. Výsledek lehce nad hranicí litrů 5 litrů je za mě slušná hodnota. A když už jsem nakousl tu spotřebu, její nízká úroveň je oním důvodem, proč se malé nádrže nemusíte bát. Palubní počítač nám ukazoval slušný dojezd – okolo 600 kilometrů.

Ještě než se podíváme na jízdní vlastnosti, tak probereme nějaké ty technologie na palubě. Ačkoliv tento malý Japonec není zrovna dvakrát mladý, tak spolehnout se můžete na přední i zadní LED světlomety. Parkovací kamera by mohla mít lepší rozlišení, ale i vzhledem k tomu, v jakém roce bylo tohle auto představeno, to Lexusu odpouštíme – na trhu najdeme mnohem novější modely, které rozlišením parkovací kamery patří někam k prvním dotykovým telefonům. Hlídání mrtvého úhlu, přednárazový systém i adaptivní tempomat, všechno v Lexusu můžete mít. Dokonce v nabídce nechybí ani hlídání jízdního pruhu, ale to nefunguje moc dobře, podobně jako automatické přepínání dálkových světel.

Chtějte po Lexusu to, k čemu je určený, a budete spokojeni. O nějaké velké dynamice nemůže být řeč. Ani stěhovák z CéTéčka neuděláte, podobně jako to není ideální auto pro čtyřčlennou rodinu. Ani po technologické stránce si vás CT200h nezíská. Lexus boduje především spotřebou, ale za tu, podobně jako za značku, si budete muset připlatit. A to je celé jádro problému. Základní cena vozu s výbavou Elegance činí 750 tisíc korun. Ve výbavě F SPORT vás vyjde na 960 tisíc korun a za CT200h ve výbavovém stupni F SPORT TOP po vás bude Lexus chtít 1 150 000 korun. To je asi největší důvod, proč Lexus CT200h má už několik let v České republice nízké prodeje. Vždyť městský crossover UX vás vyjde na 799 tisíc korun a model ES startuje na ceně 1,3 milionu korun. V obou případech dostanete auto, které se nedávno dostalo na trh. A v případě druhé varianty navíc dostanete auto z vyššího segmentu, které bude více praktické.

Klady
  • prověřená hybridní jednotka
  • velmi nízká spotřeba
Zápory
  • na autě je znát zub času
  • vyšší pořizovací cena
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze