Lexus ES 300h
test

Lexus ES 300h

Buď svůj!
  • Lexus ES ve své aktuální generaci opustil pohon zadních kol a přešel na poháněnou přední nápravu
  • Největší devízou Lexusu je pohodlnost, klid a také nízká spotřeba
  • Osobně vnímám Lexus jako životní styl, který musíte pochopit, aby se vám začal líbit
  • Pod kapotou pracuje 2,5litrový benzinový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem poskytuje 218 koní

Být jiný, být svůj, jít si svojí cestou a za každou cenu se neporovnávat s ostatními. Možná tak nějak by mohla znít úvodní pasáž nějaké knihy o pozitivním myšlení. Přesné tak na mě ale působí i vozy japonské automobilky Lexus. A testované ES 300h mě v tom jen utvrdilo.

Lexus ES 300h

Technické parametry Lexus ES (2018) 300h

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 975 × 1 865 × 1 445 mm, 1 680 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon218 (178 + 120) koní
Baterie?
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Infotainment12,3" nedotykový displej
Cena1 300 000 Kč

Ať už šlo o LS 500h nebo sportovněji střižené LC 500h, vždy šlo dle mého o jedny z nejhezčích aut daného segmentu. Už samotná výplň dveří v modelu LS je vrcholem automobilového řemesla. Ale zpátky k „ESu“. Líbí se mi! A líbilo se prakticky každému, kdo se mnou v týdnu, kdy jsem vůz testoval, prohodil nějaké to slovo. Své dělal i sportovní paket F Sport a také černo-bílá kombinace. Holt v jednoduchosti je síla. Paket přináší specifická litá kola a nízkoprofilové pneumatiky. Jiný je i přední nárazník či maska. Paket však sahá i do interiéru, kde najdete sportovní volant, pedály i sedadla.

Jak mě exteriér chytl za srdce, tak interiér mne nijak nenadchl. Nejde ani o to, že by třeba používal špatný materiál, ale spíše o jakýsi pocit, který mám osobně daleko lepší v konkurenčních německých modelech. Pokud mám něco z interiéru vyzdvihnout, tak jsou to sedadla vyrobená z kůže Takumi. Jsou neskutečně pohodlná, a to tak moc, že si chcete jen zapnout masážní funkci a vyrazit na druhou stranu Republiky.

Lexus musím pochválit i za bezdrátové nabíjení mobilních zařízení. Řeknete si, že jde o věc, kterou dnes můžete mít ve spoustě aut. Ano, máte pravdu, ale Lexus má hned vedle nabíjecí plochy tlačítko, díky kterému můžete nabíjení vypnout. K čemu je to dobré? Třeba po ránu mám telefon plně nabitý a nabíjet ho nepotřebuju.

Největším problémem Lexusu je infotainment. Ten běží na 12,3palcovém nedotykovém displeji. Ovládá se podobně jako v modelech LS a LC pomocí dotykového touchpadu. O přesnosti zde nemůže být řeč a pokud chcete něco nastavit za jízdy, tak máte poměrně velký problém. Naštěstí Lexus o tomto svém neduhu ví a snad se to v budoucích modelech změní. Systém jako takový není špatný, má i zajímavé funkce, ale neovládá se pohodlně. Přednosti má Lexus zkrátka trošku někde jinde. Jen se musíte správně naladit. Pak máte šanci svět Lexusu pochopit a možná se vám začne líbit.

Pohodlně se usaďte a za znění oblíbené skladby z reproduktorů Mark Levinson v klidu vyrazte.

Pohodlně se usaďte a za znění oblíbené skladby z reproduktorů Mark Levinson v klidu vyrazte. A zapomeňte na to, že s paketem F Sport má Lexus zajímavý sportovní vzhled. Pod kapotou umístěný, dvou a půl litrový benzinový čtyřválec vám totiž v kombinaci s elektromotorem nabídne výkon pouze 218 koní, z čehož si rozhodně na zadek nesednete. I proto je lepší se uklidnit a nechat se hýčkat japonským interiérem. A co víc, Lexus umí být velmi pohodlný i za jízdy, ať už jde o filtrování nerovností nebo ticho, které v interiéru pocítíte. Relaxační přístup vás odmění spotřebou, která je až nebezpečně blízká té papírové. Lexus tvrdí, že „Eso“ dokáže jezdit pod pět litrů. My jsme se pohybovali v rozmezí 5,5 až 6 litrů, což je skvělá hodnota. Pokud budete plynový pedál s podlahou seznamovat častěji, tak se dostanete tak na 7 až 8 litrů.

Zatímco minulé generace měly pohon zadních kol, tak aktuální generace vsází na pohon těch předních. Osobně mě to neuráží. Z klidu na sto Lexus ES300h zrychlí za 8,7 sekundy a tím jsem vám ve zkratce odpověděl, že nějaké velké sportování není pro Lexus to pravé ořechové. Řízení je příjemně tuhé a přesné. Celá skládačka funguje více než dobře a pokud zvažujete hybridní model, pak se má německá konkurence sakra čeho bát.

Za cenu 1,7 milionu korun dostanete také balíček bezpečnostních a jízdních asistentů, jako je adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém, automatická dálková světla nebo třeba parkovací kamera, která by si však zasloužila jemnější rozlišení.

Lexus vyniká především v pohodlí, klidu, který v interiéru máte, a také nízkou spotřebou, byť pořizovací cena není zrovna nízká. Jak jsem psal v úvodu, Lexus je svůj a jde svojí cestou. Vy jím praktikovanou filozofii buď pochopíte, nebo ne.

lexus-es-2018
Klady
  • design exteriéru
  • jízdní vlastnosti
  • spotřeba
Zápory
  • dynamika
  • ovládání infotainmentu
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze