Být jiný, být svůj, jít si svojí cestou a za každou cenu se neporovnávat s ostatními. Možná tak nějak by mohla znít úvodní pasáž nějaké knihy o pozitivním myšlení. Přesné tak na mě ale působí i vozy japonské automobilky Lexus. A testované ES 300h mě v tom jen utvrdilo.
Lexus ES 300h
Technické parametry Lexus ES (2018) 300h
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 975 × 1 865 × 1 445 mm, 1 680 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 218 (178 + 120) koní |
Baterie | ? |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 1 300 000 Kč |
Ať už šlo o LS 500h nebo sportovněji střižené LC 500h, vždy šlo dle mého o jedny z nejhezčích aut daného segmentu. Už samotná výplň dveří v modelu LS je vrcholem automobilového řemesla. Ale zpátky k „ESu“. Líbí se mi! A líbilo se prakticky každému, kdo se mnou v týdnu, kdy jsem vůz testoval, prohodil nějaké to slovo. Své dělal i sportovní paket F Sport a také černo-bílá kombinace. Holt v jednoduchosti je síla. Paket přináší specifická litá kola a nízkoprofilové pneumatiky. Jiný je i přední nárazník či maska. Paket však sahá i do interiéru, kde najdete sportovní volant, pedály i sedadla.
Jak mě exteriér chytl za srdce, tak interiér mne nijak nenadchl. Nejde ani o to, že by třeba používal špatný materiál, ale spíše o jakýsi pocit, který mám osobně daleko lepší v konkurenčních německých modelech. Pokud mám něco z interiéru vyzdvihnout, tak jsou to sedadla vyrobená z kůže Takumi. Jsou neskutečně pohodlná, a to tak moc, že si chcete jen zapnout masážní funkci a vyrazit na druhou stranu Republiky.
Lexus musím pochválit i za bezdrátové nabíjení mobilních zařízení. Řeknete si, že jde o věc, kterou dnes můžete mít ve spoustě aut. Ano, máte pravdu, ale Lexus má hned vedle nabíjecí plochy tlačítko, díky kterému můžete nabíjení vypnout. K čemu je to dobré? Třeba po ránu mám telefon plně nabitý a nabíjet ho nepotřebuju.
Největším problémem Lexusu je infotainment. Ten běží na 12,3palcovém nedotykovém displeji. Ovládá se podobně jako v modelech LS a LC pomocí dotykového touchpadu. O přesnosti zde nemůže být řeč a pokud chcete něco nastavit za jízdy, tak máte poměrně velký problém. Naštěstí Lexus o tomto svém neduhu ví a snad se to v budoucích modelech změní. Systém jako takový není špatný, má i zajímavé funkce, ale neovládá se pohodlně. Přednosti má Lexus zkrátka trošku někde jinde. Jen se musíte správně naladit. Pak máte šanci svět Lexusu pochopit a možná se vám začne líbit.
Pohodlně se usaďte a za znění oblíbené skladby z reproduktorů Mark Levinson v klidu vyrazte.
Pohodlně se usaďte a za znění oblíbené skladby z reproduktorů Mark Levinson v klidu vyrazte. A zapomeňte na to, že s paketem F Sport má Lexus zajímavý sportovní vzhled. Pod kapotou umístěný, dvou a půl litrový benzinový čtyřválec vám totiž v kombinaci s elektromotorem nabídne výkon pouze 218 koní, z čehož si rozhodně na zadek nesednete. I proto je lepší se uklidnit a nechat se hýčkat japonským interiérem. A co víc, Lexus umí být velmi pohodlný i za jízdy, ať už jde o filtrování nerovností nebo ticho, které v interiéru pocítíte. Relaxační přístup vás odmění spotřebou, která je až nebezpečně blízká té papírové. Lexus tvrdí, že „Eso“ dokáže jezdit pod pět litrů. My jsme se pohybovali v rozmezí 5,5 až 6 litrů, což je skvělá hodnota. Pokud budete plynový pedál s podlahou seznamovat častěji, tak se dostanete tak na 7 až 8 litrů.
Zatímco minulé generace měly pohon zadních kol, tak aktuální generace vsází na pohon těch předních. Osobně mě to neuráží. Z klidu na sto Lexus ES300h zrychlí za 8,7 sekundy a tím jsem vám ve zkratce odpověděl, že nějaké velké sportování není pro Lexus to pravé ořechové. Řízení je příjemně tuhé a přesné. Celá skládačka funguje více než dobře a pokud zvažujete hybridní model, pak se má německá konkurence sakra čeho bát.
Za cenu 1,7 milionu korun dostanete také balíček bezpečnostních a jízdních asistentů, jako je adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém, automatická dálková světla nebo třeba parkovací kamera, která by si však zasloužila jemnější rozlišení.
Lexus vyniká především v pohodlí, klidu, který v interiéru máte, a také nízkou spotřebou, byť pořizovací cena není zrovna nízká. Jak jsem psal v úvodu, Lexus je svůj a jde svojí cestou. Vy jím praktikovanou filozofii buď pochopíte, nebo ne.