Tesly Model 3 a Model Y po zlevnění dosáhnou na plnou německou dotaci

2
Tesly Model 3 a Model Y po zlevnění dosáhnou na plnou německou dotaci
Fotografie: Tesla
  • Německé dotace na pořízení elektromobilu jsou limitovány cenou
  • Obě menší Tesly se po nedávném razantním zlevnění do limitu nově vešly
  • Tesla Model 3 kritéria už dříve plnila, to však změnilo zdražení

Německá vláda počátkem letošního roku zpřísnila systém dotací na pořízení elektromobilů tak, aby se týkal pouze vozidel se skutečně pozitivním vlivem na životní prostředí a reflektoval stoupající zájem o elektrická a elektrifikovaná auta. Plug-in hybridy byly z pobídek vyřazeny úplně, podpora čistých elektromobilů klesla z maximálních 6 000 eur (143 000 korun) na 4 500 eur (107 000 korun) v případě, že čistá cena vozidla začíná pod hranicí 40 000 eur (954 000 korun). Elektromobily s cenou mezi touto částkou a 65 000 eury (1 550 000 korunami) nyní obdrží 3 000 místo stávajících 5 000 € (72 000 místo 119 000 korun) a ty ještě dražší mají nyní smůlu. Podpora bude od 1. září 2023 navíc vyplácena pouze soukromým osobám.

Tesle se povedlo Modely 3 a Y v tomto schématu umístit do kategorie s nejvyšší podporou, což potvrdil německý Spolkový úřad pro hospodářské záležitosti a kontrolu vývozu (BAFA), i když oba tyto automobily startují s ceníkovými cenami nad hranicí 40 000 eur. Se započítáním podílu automobilky tak každý zájemce v Německu může počítat s dotací v celkové výši 6 500 eur (155 000 korun), což posouvá startovní ceny obou vozů po přepočtu hluboko pod milion korun a jistě je jen otázkou chvilky, než se najde firma, která zařídí dovoz takového auta do Česka. Předpokládáme, že trh s elektromobily díky tomu čeká malé zemětřesení a bude jen otázkou času, zda první bude muset ustoupit Tesla se stále ještě limitovanými výrobními kapacitami, nebo ostatní výrobci na úkor svých beztak mnohdy nevalných marží.

Technické parametry Tesla Model 3 Standard Range Plus

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 745 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon208 kW, 283 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 430 km
Cena od1 028 990 Kč

Technické parametry Tesla Model Y Standard Range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 2 129 × 1 624 mm, 2 007 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon220 kW, 299 koní, točivý moment: 420 Nm
Baterie60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 455 km
Cena od1 044 900 Kč
Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 25. 1. 2023 14:03
Ona ta dotace se proplaci az po prihlaseni auta v nemecku, a prodat takto dotovona auta je mozny az po roce vlastnictvi. Jinak dotace se musi vratit. Takze takova firma muze jedine nabidnout neco jako pronajem s odkupem az za rok. Nevim jestli nekdo bude chtit se do toho pustit. Dosavadni pravidla podminovali pul roku vlastnictvi. Dovazel nekdo dotovane automobily z Nemecka drive? Ja jsem o nicem takovem neslysel. Jedine o cem ja slysel je BAFA-kolotoc. Auta se nakupovali s dotaci, pak za pul roku odprodavaly do zahranici. Prave aby zamezit tomu i byla navisena minimalni lhuta vlastnictvi. Jeste ti auta z kolotoce se nabizeli na levny pronajem behem toho pul roku, ale v nemecku. nikoliv v zahranici.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze