Tesla Y má za sebou zimní křest. Výsledkem je aktualizace softwaru

Tesla Y má za sebou zimní křest. Výsledkem je aktualizace softwaru
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Tesla pokračuje v operativním vylepšování softwaru ve svých automobilech
  • Aktuálně zareagovala na první zkušenosti s novým Modelem Y během tuhé zimy
  • Uživatelé postupně přijímají novou verzi 2021.4.12

Dálkově přijímané aktualizace softwaru vozů Tesla se zpravidla týkají funkčnosti multimédií či komfortních funkcí, tu a tam se ale změní i poměrně zásadní provozní parametr. Aktuálně se to týká verze 2021.4.12, vydané v polovině března 2021. První zkušenosti s Modelem Y v zimních podmínkách se podle electrek.co totiž promítly do přehodnocení hospodaření s kinetickou energií, a to rovnou pro všechny modelové řady. Oficiální informace z Tesly jsou sice tradičně skoupé na detaily, avšak zvídavá fanouškovská komunita už nové i pozměněné funkce důkladně zmapovala.

Podle neoficiálních (avšak věrohodných) informací začaly Tesly po aktualizaci výrazně více rekuperovat za teplot v rozmezí zhruba -1 až 4 °C. Samozřejmě až po zahřátí baterie i poháněcího řetězce nad kritickou mez. Na první pohled se to může zdát jako zbytečná, možná i lehce kontroverzní úprava (přesně v těchto teplotách se začíná tvořit námraza a jakákoliv nerovnoměrnost při zpomalování kol by mohla snáze skončit smykem), jenže se to dá vnímat i tak, že vůz řidiči nabízí chování, na které je zvyklý, i za zhoršených podmínek. Americký výrobce se tak i nadále snaží zbavit nálepky, že většina jeho zaměstnanců, žijících v Kalifornii, v životě neviděla na vlastní oči zimu a podle toho také navrhuje auta. A některé vozy si skutečně musely projít i dětskými zimními krůčky. Třeba Modelu 3 podle fanoušků zpočátku údajně přimrzala okna, dveře a kliky. Všichni se ale shodují, že Tesly na sněhu velmi dobře jezdí a nabízejí skvělou trakci, zejména verze s pohonem všech kol.

Seznam dalších rozpoznaných novinek je stručný. Když pomineme obecný souhrn záplat, jako obvykle nazvaný Minor bug fixes (opravy drobných chyb), nalezneme v softwarové výbavě i dvě novinky. Především přibyla podpora slovinštiny a švédštiny v uživatelském rozhraní a při streamování přes Bluetooth ukáže obrazovka nově zbývající čas skladby či stopy. O poznání lépe jsou na tom Číňané; výhradně pro ně totiž přibyly ještě další tři novoty. Především vylepšené rozpoznávání hlasového ovládání, které je v tomto těžkém jazyce velkou výzvou. Uživatelé TikToku (v Číně se jmenuje Douyin) do něj mohou vstoupit přímo z palubní aplikace Tesla Theater. A konečně v populární čínské streamovací aplikaci QQ Music, kterou Tesla rovněž nabízí, přibyla funkce QQ Lyrics, umožňující posádce zazpívat si karaoke s texty přímo na displeji. Číňané karaoke milují, takže se v tamějších nekonečných kolonách možná dočkáme nového fenoménu.

Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 284 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze