Na své rozhodnutí montovat do inovovaných Tesel Model S a X nový půlvolant zpočátku jako výhradní a jedinou volbu bude Elon Musk vzpomínat zřejmě ještě hodně dlouho. Byla to jedna z největších chyb, kterou udělal, a její následky schytává automobilka dodnes. Nejnověji se jí tento kontroverzní počin vrátil jako bumerang ze zcela nečekané strany. Automobilka totiž byla podle NHTSA (amerického úřadu pro silniční bezpečnost) nucena vyhlásit svolávací akci kvůli potenciálně nesprávné funkci řidičova airbagu. Tato u Tesly velmi zřídkavá událost se týká Modelů S a X, vyrobených v letech 2021–2023, tedy modernizovaných verzí.
Tato akce má poměrně nezvyklou příčinu. Při dodatečné náhradě půlvolantu yoke za konvenční kulatý, kterou Tesla v březnu letošního roku v omezeném rozsahu nabízela za zhruba 15 500 Kč, totiž mohlo dojít k montáži nesprávného typu airbagu. Ten je totiž pro každý ze dvou typů volantů jiný, což údajně technici provádějící retrofitting nevěděli (!), a mohli tak do vozu namontovat jiný bezpečnostní vak, než jaký má ve voze být. Na tento šlendrián se přišlo teprve nyní, takže neznámé množství teslistů jezdilo několik měsíců bez záruky správné funkce jednoho z hlavních bezpečnostních systémů.
Postižení klienti budou kontaktováni samotnou automobilkou, která jim airbag bezplatně zkontroluje a případně vymění. Kdo si není jistý, může se ozvat Tesle sám, českých klientů by se však tato patálie týkat neměla.
Technické parametry Tesla Model S (2021) Dual Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 5 021 × 1 987 × 1 431 mm, 2 170 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 504 kW, 685 koní |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 634 km |
Cena od | 2 319 900 Kč |