Tesla mění v Číně obchodní strategii a zbavuje se prodejních stánků na ekxluzivních místech v centrech měst a prodejních střediscích. Po devíti letech tak z dealerské mapy zmizela vůbec první čínská prodejna Tesel umístěná ve dvou patrech luxusního nákupního domu v centru Pekingu. Nahrazena byla menším prostorem v jiné obchodní galerii, avšak na méně prestižní adrese. Tesla aktuálně v Číně provozuje více než 200 showroomů umístěných často na těch nejprestižnějších místech. Jenže to se podle insideevs.com začne měnit; ačkoliv automobilka chce na nejrušnějších místech několik prodejních míst ponechat, určitě jich bude méně a projdou revizí.
Trendem je naopak přesun k okrajům aglomerací, kde je více místa za méně peněz. Tesle to mj. umožní budovat i servisní zázemí na stejných adresách, tedy kráčet cestou konvenčních automobilek. V současné době je totiž servis k dispozici jen asi v polovině tamějších salónů.
Tesla v Číně nedávno své automobily zlevnila až o 9 %, údajně díky sníženým režijním nákladům. Nelze však za tímto krokem nevidět ani extrémní tlak domácích automobilek a koneckonců i úřadů, s nimiž se americká automobilka jako jedna z mála přespolních občas pouští do křížku. Počátkem druhého letošního pololetí se jí také podařilo dokončit modernizaci své šanghajské továrny a výrazně zrychlit dodávky. Z někdejších 22 týdnů čekací doba klesla na jeden až čtyři týdny a třetí čtvrtletí 2022 zaznamenalo nové rekordy v počtu předaných vozů.