Čínská média se omluvila Tesle za pomluvu. Ještě jich několik zbývá

Čínská média se omluvila Tesle za pomluvu. Ještě jich několik zbývá
Fotografie: Tesla
  • Kolem Tesly se šíří rekordní množství dezinformací
  • Některé z nich i prostřednictvím seriózních médií
  • Boj s nimi je velká výzva pro blízkou budoucnost

Tesla se stala fenoménem hned v několika oblastech. Kromě těch, které se jí přímo týkají, je nekonformní americká značka přímo miláčkem médií. Zejména těch internetových. Stačí totiž napsat cokoliv negativního o Tesle a čtenost rázem letí strmě vzhůru. Ať už je to pravda nebo není. Ve druhém případě se později zveřejní oprava nebo aktualizace, ale přístupy už vám zpětně nikdo nevezme. A tak se propírá doslova každý detail, a když se žádný nenajde, prostě se vymyslí a napíše se obezlička „podle dobře informovaných zdrojů“. Ne, že by k tomu sama Tesla bohatě nepřispívala svými přešlapy a omyly, řada těžko uvěřitelných „bleskových zpráv“ se později potvrdila. Ty však rozhodně nepřevažují.

Na novou úroveň se tento problém posouvá v Číně, protože tam se dezinformace občas objevují i ve státních médiích s obrovským impaktem a v jejich případě je těžké věřit tomu, že jde o nedbalost či náhodu. O jedné takové jsme vás nedávno informovali. Přesto se i tam stane, že nějaký soutěživý novinář skočí na lep lákavé dezinformaci, dehonestující Teslu. Tamější média se například ochotně chytla nepodložené zprávy o selhávajících brzdách automobilů Tesla. A nyní přišla podle insideevs.com věc v Číně příliš nevídaná: omluva. Příslušná média uznala, že šlo o nepodloženou informaci, i když se toto dementi ke všem příslušným uším samozřejmě nedostane a fáma bude v nějaké podobě žít dál.

Tesla je ve složité pozici. V souladu se svou strategií nemá žádné PR oddělení, ani kontaktní osobu pro objasňování skutečných či domnělých incidentů. Postrádá tedy nástroje pro přímou práci s médii. Naplno se to ukázalo po nedávné tragické nehodě Tesly Model S v Texasu, kdy musel základní fakta vysvětlovat světu osobně Elon Musk a stejně zaplavila světová média tsunami dohadů a spekulací. V Číně se ovšem firma nechala poučit a soustřeďuje se na spolupráci s regulačními orgány i na utváření kvalitního týmu pro vztahy se zákazníky. A ten by mohl chybějící PR částečně zastoupit. Rozhodně by se na to Tesla ve svém vlastním zájmu ve specifickém čínském ekosystému měla zaměřit. Nám nezbývá, než si počkat, jak dopadnou jiné, stále ještě nevyjasněné causy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze