Nové Tesly se v Česku objevují již deset let, přičemž do roku 2019 šlo výhradně o individuální či šedé dovozy v marginálních počtech. Zmíněného roku do prodejů poprvé zasáhl nový a levnější Model 3, výsledek na sebe nenechal dlouho čekat; celkové prodeje povyskočily v prvním covidovém roce ze 120 na 394 kusů, z čehož Modelu 3 patřilo plných 338. Statistiky obou velkých Modelů S a X nikdy nepřesáhly řád desítek, což platí dodnes. Rok 2021 přinesl opět propad na 251 prodejů, přičemž ze statistik prakticky zmizely Modely S (1 registrovaný kus) i X (2 registrace), rovněž Model 3 si pohoršil na 201 prodejů. Objevil se však nový Model Y, který si hned připsal 47 registrací. Bylo to naposledy, kdy nebyl nejprodávanější Teslou.
Už v roce 2022 totiž podle CDV se 186 prodeji převzal jednoznačnou dominanci a měl hlavní zásluhu na tom, že celkové registrace Tesly u nás začaly zase zvolna stoupat (celkem 297 nových záznamů). Model 3 si připsal 88 úspěchů a modernizované Modely S/X potom 11/10 zářezů. A konečně nastal rok 2023 a cenová válka. Ta už nedlouho po Novém roce prudce snížila ceny nových Tesel a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Dokonce i oba velké Modely zaznamenaly rekordní prodeje (69/67), na výsluní se vrátil též Model 3, který se díky zlevnění octl na stejné cenové hladině jako evropské elektromobily o třídu níže a s podstatně skromnějšími výkony. Navíc vstoupil do prodeje i facelift Modelu 3 s kódovým jménem Highland. Výsledem bylo 408 záznamů.
Zdaleka největší hvězdou ale byl Model Y, který se začal vyrábět v nově otevřené Gigafactory Berlin a v řadě evropských zemí zcela ovládl trh s elektromobily. Chvílemi šlo dokonce o vůbec nejprodávanější auto v Evropě vůbec, napříč kategoriemi. Koncem listopadu mělo celkem 209 000 registrací a drželo 13% podíl mezi všemi novými elektromobily prodanými na starém kontinentu. Celková evropská data v tuto chvíli k dispozici ještě nejsou, ale je pravděpodobné, že Model Y svůj triumf obhájí i za celý rok. V Česku se sice musel se svými 1 075 registracemi sklonit před suverénním Enyaqem (1 442 ks), avšak díky zmíněnému znovuzrození Modelu 3 se Tesle s 1 619 záznamy poprvé podařilo porazit Škodu Auto v celkovém počtu elektrických registrací.
No nevim.. Cena skoro stejna, rozdil v prostoru o tridu, vykon take vetsi, nabijeni rychlesi.
Pohodli podvozku u novych Y je ok. Sterace plni funkci. Jestli myslite automaticke sterace - tam ano, ne casto ale byva problem, ze to mava nasucho. Stale je nadeje ze oni to vyresi.
Ano at' si kazdy koupi co chce ale model Y nabizi vic za sve penize. Megane za stavajici cenu trhakem nebude. Ja bych Megane E-tech porovnaval s Volvo EX30, a ten pry bude levnejsi.