Tesla Model S Plaid havarovala na Nürburgringu. Hon na rekordy se ale nezastavil

Tesla Model S Plaid havarovala na Nürburgringu. Hon na rekordy se ale nezastavil
Fotografie: Tesla Motors
  • Tesla pokračuje v testování na Nürburgringu
  • Aktuálně sbírá poznatky o závodní úpravě Modelu S Plaid
  • Očekává se zahájení testování nového Roadsteru

Tesla je na legendárním německém závodním okruhu, kde mj. utrpěl devastující zranění obličeje šampion Formule 1 Niki Lauda, jako doma. Na tzv. severní smyčce Nürburgringu, dlouhé téměř 23 km, kde se rodí jeden rekord za druhým, totiž také v roce 2019 testovala prototyp Modelu S Plaid. A to poté, co na stejný okruh přivezlo Porsche svůj tehdy nový Taycan s úmyslem vylepšit jeho startovní marketingovou pozici několika dobře zapamatovatelnými nejlepšími časy.

Tesla se do tzv. Zeleného pekla vrátila, tentokrát se sériovým Plaidem. S ním by ráda dosáhla času 7:05 na kolo, srovnatelného s výsledkem Porsche 911 GT3 RS z roku 2018, a zařadila se tak do první dvacítky v tabulce historicky nejlepších časů sériových aut (v ní nechybí ani skvosty typu tehdy nového sériového Trabantu P50 s výkonem 20 koní, s nímž dosáhl tovární tým VEB Sachsenring v roce 1961 času 16:01). Jenže sérii pokusů přerušila ve čtvrtek 26. 8. těžká nehoda, při níž Tesla v sektoru Klostertal srovnala se zemí část bariéry, a to prakticky současně s nesouvisejícím nárazem testovací muly BMW M8 o kus níže v rychlé sekci Kesselchen, která se prý několikrát převrátila. Oba jezdci vyvázli bez větších zranění, avšak testy byly přerušeny.


Pro Teslu to znamená komplikaci, protož podle electrek.co testovala nový setup, který si dělal ambice výrazně zlepšit časy na kolo. Po tomto incidentu však uvidíme, zda Plaid skutečně přinese v nebližší době nějaké překvapení. A také zda se na Nürburgringu ukáže podle loňských zpráv nový Roadster, aby konečně konečně Rimacu vyrval zpět oficiální titul nejrychlejšího sériového auta planety.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze