Konečně se to podařilo. Tesla Model S ustanovila nový rekord na Nürburgringu

2
Konečně se to podařilo. Tesla Model S ustanovila nový rekord na Nürburgringu
Fotografie: Tesla Motors
  • Tesla už zná marketingovou sílu rekordů
  • Ztracený titul nejrychlejšího sériového auta planety proto nahrazuje jinými rekordy
  • Aktuálně je nejrychlejším sériovým elektromobilem na Nürburgringu

Po nedávném neúspěchu, kdy Tesla Model S Plaid na slavné severní smyčce Nürburgringu při pokusu o prolomení rekordu havarovala, se konečně povedlo vytvořit nový elektrický rekord s časem na kolo 7:30,909. Ten znamená průměrnou rychlost 166,320 km/h, především ale pokoření dvouletého rekordu Porsche Taycan Turbo ze srpna 2019, které zajelo čas 7:42,340 a drželo elektrický rekord až dosud.

V Tesle už podobnou zprávu potřebovali jako sůl poté, co jim chorvatský Rimac Nevera uzmul titul nejrychlejšího auta světa. Elon Musk se také s rekordem, který si vyžádal několik týdnů příprav a pokusů, ihned pochlubil na Twitteru. A neváhal zdůraznit, že šlo o zcela sériový vůz.


O tom se totiž podle electrek.co na fanouškovských fórech vedou spory, stejně jako o tom, v kolika dalších kategoriích tento rekord ještě platí. Těch je totiž bezpočet a Tesle například o vlas unikl i rekord mezi produkčními čtyřdveřovými vozy. Ten totiž loni získalo Porsche Panamera Turbo časem 7:29,81, aby jej později, ještě stále v roce 2020, vylepšil Mercedes-AMG GT63 S s časem 7:27,80. Porsche navíc neřeklo své poslední slovo, protože minulý rekord patřil Taycanu Turbo, nikoliv verzi Turbo S. Možná se tedy můžeme zakrátko těšit na další přepisování tabulek.

Tesla není absolutně nejrychlejším elektromobilem na severní smyčce. Hypersport NIO EP9 ji v roce 2017 pokořil časem 6:45,90, což byl v té době absolutní rekord mezi všemi produkčními stroji na jakýkoliv pohon, jenže těchto pozemních raket s cenou 32 milionů korun se vyrobilo jen zhruba dvacet a dodnes neutichly spory, zda vůbec šlo o sériové auto. A pak tu samozřejmě máme závodní prototyp Volkswagen ID.R s dechberoucím časem 6:05,336, o jehož nesériovosti samozřejmě není sporu.

Vše také nasvědčuje tomu, že Tesla při aktuálním rekordu zajela dvě kola, což bylo při 13km délce okruhu ještě donedávna pro jakýkoliv elektromobil, včetně samotné Tesly, nemyslitelné. Konkrétně Model S z roku 2014 nedokázal dokončit v plném výkonu ani jediné kolo a Taycan sice jedno zvládl, ale v druhém se přehřál. Takže další respekt pro Teslu, tohle se povedlo. Není to ovšem konec hry, již dříve dosáhl upravený Plaid neoficiálního času 7:13 a Tesla se netají ambicemi dosáhnout skvělých 7:05. To ale ukáže až čas, kam se podaří inženýrům posunout hranice možností elektrické techniky.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč