Tesla Model 3 vs. BMW 330i: Čí parkovací asistent je lepší?

1
Tesla Model 3 vs. BMW 330i: Čí parkovací asistent je lepší?
  • Parkovací asistenty daných vozů prověřil YouTube kanál Good Drive
  • Postavily se tak proti sobě systémy Reversing Assistant a Autopark
  • Oba vozy nepodaly 100% výkon, ovšem Model 3 byl daleko preciznější
  • Tesla chce mít své vozy autonomní již na konci tohoto roku

Postavit proti sobě trojkové BMW a Teslu se díky jejich charakteru jeví jako velice zajímavá věc. Ovšem videí, ve kterých se jejich autoři snaží zjistit, které z těchto vozidel zvládne čtvrt míle za kratší čas, kdo z nich má pohodlnější interiér nebo čí jízdní vlastnosti jsou lepší, tu už bylo tolik, že přijít se skutečně originálním testem je dost těžké. Povedlo se to však tvůrcům YouTube kanálu Good Drive, kteří proti sobě postavil BMW 330i G20 a Teslu Model 3, aby otestovali, čí parkovací asistent si vede lépe při parkování ve ztížených podmínkách. A jak video dokazuje, ne každý parkovací asistent umí to samé.

BMW dodává do svých vozů celou řadu asistentů, kteří napomáhají k bezpečnosti posádky uvnitř vozidla a zároveň dělají ovládání vozu jednodušší. O parkování ve zhoršených podmínkách se u modelu 330i z roku 2019 stará funkce nazvaná Reversing Assistant, kterou BMW popisuje jako automatizované couvání ve stísněných prostorech nebo v situacích, kdy řidič nemá zcela nerušený výhled z vozu, například na parkovištích obchodních domů nebo u výjezdů ze dvorů.

Tesla Model 3 disponuje režimem Autopark, který je součástí systému Autopilot. Autopark nabízejí Tesly od roku 2015 a systém je neustále inovován za pomoci shromažďovaných dat, na základě kterých vydává Tesla pro vozy softwarové updaty. Ty si může řidič stáhnout, jakmile se s vozem připojí k internetové síti.

Tesla M3 interier

Jak můžete vidět na videu, oba vozy si během testování svých parkovacích schopností nevedly zcela bezchybně. BMW zvolilo pro příčné parkovací místo kolmé parkování a pak trčelo svou přídí ven do silnice. Tesla si vedla o poznání lépe, ovšem samotné parkování jí zabralo až příliš času.

Tesla v současné době horečně pracuje na vylepšení svého systému Autopilot do takové míry, aby disponoval plně autonomními schopnostmi. Sám Elon Musk očekává příchod této technologie koncem tohoto roku, k čemuž Tesle pomůže i inovovaný počítačový hardware, který začala nedávno instalovat do nově vyrobených vozidel. Pokud se Tesle podaří naplnit své autonomní plány, hodlá spustit tzv. Tesla Network, tedy autonomní obdobu Uberu, do které bude moci zařadit svou Teslu každý a tím nechat svůj vůz vydělávat peníze, když ho nepoužívá.

Tesla Model 3 – test

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
Václav
Dost mě překvapilo, že to parkování BMW bylo zcela nepoužitelné. Překvapuje mě, že něco takového si dovolí prodávat.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze