Tesla Model 3 je momentálně ten nejoblíbenější elektromobil napříč světem. Však i Tesla uznala, že se prodává velmi dobře a naopak Model S a Model X tolik netáhnou. I to byl důvod, proč Tesla zavedla pro majitele Modelů S a X nabíjení na Superchargerech zdarma. Ale zpátky k Modelu 3.
Když se řekne tuning, každému se vybaví trošku něco jiného. Tuning však není nic špatného, když se dělá poctivě a u renomované firmy. Takovou je například Novitec, který si pohrál právě s Modelem 3. Novitec přišel i s jinou barvou laku. Pestrost laku v nabídce Tesly není příliš velká, takže červený lak od Novitecu na silnici rozhodně nepřehlédnete.
Lakem to však všechno začalo. Podle samotné společnosti na řadu přišlo i několik aerodynamických úprav, odpružení a samozřejmě nová 21palcová kola. Na přední nápravě je nové odpružení, které snižuje Model 3 o 30 milimetrů. Pokud byste chtěli, tak k dispozici je i sada, která Model 3 přiblíží k silnici ještě o 10 milimetrů blíže. Samotná tuningová společnost tvrdí, že snížení zlepšuje aerodynamický odpor, což snižuje spotřebu na delších trasách o sedm procent. Novitec zapracoval i na interiéru, který vám zahalí do jakékoli barvy si budete přát. Problémem není ani Alcantara či kompletní kůže.
Ceny úprav se pohybují od 3 360 dolarů (77 tisíc korun) pro variantu s pohonem zadních kol, do 3 930 dolarů (90 tisíc korun) pro variantu s pohonem všech kol.
Tesla Model 3 – test
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |