V soutěži Nejlepší auto, které si můžete koupit v Norsku, kterou vyhlašuje norský web Motor.no, byla letos vyhlášena celkovým vítězem napříč kategoriemi Tesla Model 3 v modernizované verzi Highland. Porazila mj. Teslu Model Y, BMW iX, Volkswagen ID.3, MG4, Peugeot e-2008, Renault Megane a dalších 43 soupeřů v celkem čtyřech kategoriích. Porotci ocenili, že výrobce při faceliftu odstranil hlavní slabiny, tedy hlučný interiér s pomocí protihlukového zasklení i v zadní polovině auta (dosud bylo jen na čelním a bočních oknech), levné interiérové materiály a nepohodlná přední sedadla bez odvětrávání. Model 3 samozřejmě ovládl i svou kategorii malých rodinných aut, zatímco mezi středně velkými rodinnými vozy nezaváhal Model Y a porazil mj. Hyundai Ioniq 5 a Kiu EV6. Nejlepší velkým rodinným vozem se stalo BMW iX a mezi malými městskými auty zazářil Peugeot e-208.
Soutěž je otevřená i pro konvenční spalovací modely či hybridy, avšak preference trhu jsou jasné. Norsko má totiž zřejmě vůbec největší penetraci elektromobilů na světě a za prvních deset měsíců letošního roku se jich tu prodalo přes 87 000, což znamená tržní podíl 83,5 %.
Technické parametry Tesla Model 3 (facelift 2023) Long Range Dual Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 720 × 1 849 × 1 441 mm, 1 903 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 366 kW, 498 koní, točivý moment: 493 Nm |
Baterie | 78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 629 km |
Cena od | 1 241 990 Kč |
což je sice dobré auto, ale ten kufr je pro rodinu s malými dětmi trochu nedomyšlený...jsou praktičtější alternativy
Kdyby tak bylo, jejich auto, které nikdo nechce kupovat, by bylo nejlepší a Tesla by se ocitila na 158. z 158 místě. :)