Tesla Model 3 dostala zpět odebraný špičkový rating od IIHS

Tesla Model 3 dostala zpět odebraný špičkový rating od IIHS
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Tesla Model 3 získala zpět hodnocení IIHS Top Safety Pick+
  • Někdejší skóre jí navrátil i Consumer Reports
  • Elon Musk by rád s bezpečností zašel ještě dál

Nedávno jsme vás informovali, že Pojišťovací institut pro dálniční bezpečnost (IIHS), respektovaná americká autorita ohledně bezpečnosti vozidel, odebral Tesle Model 3 nejvyšší hodnocení Top Safety Pick+, udělované vozidlům s výjimečně vysokým skóre z provedených crash testů a hodnocení aktivní bezpečnosti. Odůvodnil to tím, že při přechodu na novou generaci bezpečnostního systému Tesla Vision, která odstranila z paluby radar, model přišel o některé deklarované bezpečnostní funkce, především varování a samočinné brzdění před blížící se překážkou a varování před opuštěním jízdního pruhu. Podle Tesly šlo o dočasný stav, který odstraní příští dálková aktualizace softwaru.

Tak se také podle insideevs.com stalo a čerstvě uvedená verze 2021.4.18.10 reaktivovala zmíněné bezpečnostní funkce, byť některé zatím v omezeném režimu. Například rychlost pro aktivaci Autopilotu byla přechodně omezena na 70 mil za hodinu (113 km/h), aktuálně se hranice posunula na 80 m/h (129 km/h). Zde je nutné dodat, že s radarem ležela hranice na 90 m/h, tedy 145 km/h. Nicméně IIHS prověřil, že bezpečnostní systémy opět fungují a vrátil Modelu 3 odebrané hodnocení Top Safety Pick+. Přidal se i nezávislý testovací institut Consumer Reports, který mu vrátil původní bodové hodnocení a označení Top Pick, volně přeložitelné jako Nejlepší výběr.


Elonu Muskovi to však nestačí, a čerstvě zveřejnil tweet, v němž oznamuje, že nejprodávanější Tesla může dosáhnout nejen nejvyššího hodnocení IIHS, ale i maximálního skóre ve všech jednotlivých podkategoriích. Testy prý proběhnout přibližně za měsíc s dále aktualizovaným sofwarem. Ten poté bude nahrán do všech vozidel, připravených na samočinné řízení FSD.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze