Nedávno jsme vás informovali, že Pojišťovací institut pro dálniční bezpečnost (IIHS), respektovaná americká autorita ohledně bezpečnosti vozidel, odebral Tesle Model 3 nejvyšší hodnocení Top Safety Pick+, udělované vozidlům s výjimečně vysokým skóre z provedených crash testů a hodnocení aktivní bezpečnosti. Odůvodnil to tím, že při přechodu na novou generaci bezpečnostního systému Tesla Vision, která odstranila z paluby radar, model přišel o některé deklarované bezpečnostní funkce, především varování a samočinné brzdění před blížící se překážkou a varování před opuštěním jízdního pruhu. Podle Tesly šlo o dočasný stav, který odstraní příští dálková aktualizace softwaru.
Tak se také podle insideevs.com stalo a čerstvě uvedená verze 2021.4.18.10 reaktivovala zmíněné bezpečnostní funkce, byť některé zatím v omezeném režimu. Například rychlost pro aktivaci Autopilotu byla přechodně omezena na 70 mil za hodinu (113 km/h), aktuálně se hranice posunula na 80 m/h (129 km/h). Zde je nutné dodat, že s radarem ležela hranice na 90 m/h, tedy 145 km/h. Nicméně IIHS prověřil, že bezpečnostní systémy opět fungují a vrátil Modelu 3 odebrané hodnocení Top Safety Pick+. Přidal se i nezávislý testovací institut Consumer Reports, který mu vrátil původní bodové hodnocení a označení Top Pick, volně přeložitelné jako Nejlepší výběr.
IIHS has completed tests of the 2021 Tesla Model 3's new camera-based front crash prevention system, which rates superior for vehicle-to-vehicle interactions and advanced for pedestrian interactions. Details: https://t.co/y3vGCv0P49 pic.twitter.com/rpH2WshbkF
— IIHS (@IIHS_autosafety) June 29, 2021
Elonu Muskovi to však nestačí, a čerstvě zveřejnil tweet, v němž oznamuje, že nejprodávanější Tesla může dosáhnout nejen nejvyššího hodnocení IIHS, ale i maximálního skóre ve všech jednotlivých podkategoriích. Testy prý proběhnout přibližně za měsíc s dále aktualizovaným sofwarem. Ten poté bude nahrán do všech vozidel, připravených na samočinné řízení FSD.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |