Horké léto je v plném proudu a majitelé elektromobilů to cítí při každém nabíjení na veřejné nabíjecí stanici. Ty samy o sobě musí uchladit nespočet kabelů, drátů a techniky v tzv. „budce“ a čím vyšší teploty jsou venku, tím složitější takový proces je. Nedávno se ale rozšířil nový trik, který začali používat uživatelé vozidel Tesla. Po připojení k Superchargeru někteří vynalézaví řidiči obalí konec nabíjecího kabelu mokrým studeným hadrem či ručníkem, což má za následek fakt, že nabíjecí výkon se v horkém letním dny navýší o nemalý počet kW. Už dříve se ukázalo, že rychlost nabíjení dokázal jeden z uživatelů navýšit díky tomuto triku z 58 na 119 kW. Jenže vše má své ale a v tomto případě je podle Tesly ohrožena bezpečnost. Blíže se tomu věnuje electrek.co a dle vyjádření Tesly by tento způsob chlazení měli všichni okamžitě přestat používat.
Another extreme wet rag supercharger test. Plugged in at 2% SoC - ramped up to 147kW as normal and thermal throttled at 34% down to 58kW. Slapped that room temperature soaking wet rag and it climbed back to 119kW where it hit the internal charge profile limit. Amazing! ⚡️ pic.twitter.com/0o6VGgdhc9
— Out of Spec Studios (@Out_of_Spec) August 31, 2020
Rychlost nabíjení se sice zvedne o nemalé procento, jenže současně dochází k tomu, že do baterie putuje více proudu, než by v tu chvíli bylo zdrávo. Nabíječka díky obalení kabelu mokrým hadrem ve studené vodě pouští stále více proudu a rázem je na světě nepořádek s tepelnými senzory na konektoru nabíječky. V nejhorším případě může dojít k požáru vozidla a vedle stojící nabíjecí stanice. Vynalézavost některých uživatelů elektromobilů nezná mezí, avšak v tomto případě je nutné přemýšlet nad tím, zda stojí těch pár ušetřených minut při nabíjení za riziko kompletního zničení vozidla.