Nabíjí Supercharger pomalu? Občas pomůže neuvěřitelný trik

Nabíjí Supercharger pomalu? Občas pomůže neuvěřitelný trik
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Teslisté tento postup znají už roky, nejvíce pomáhá na Superchargerech V2
  • Jedná se o neoficiální, neschválený postup, zjevně ale velice účinný
  • Hodí se hlavně v horkých dnech

Uživatelé Superchargerů z jihu Spojených států, ale i z dalších teplých oblastí, se za horkého počasí někdy potýkají s tím, že starší nabíjecí stojany typu Supercharger V2, kterých je v síti stále značné množství, nemají aktivně chlazené nabíjecí kabely. To vede k tomu, že když na zapojený, samozřejmě černý, konektor praží slunce, začne se přehřívat, na což řídicí elektronika zareaguje snížením nabíjecího výkonu. Předejít se tomu dá velice jednoduchým postupem; během nabíjení zakrýt konektor vlhkým hadrem světlé barvy, který někteří uživatelé během dalšího nabíjení dokonce dále polévají vodou. I když se jedná o neoficiální a neschválený postup, který by mohl v případě nějakého problému vést ke ztrátě záruky a další trablům, je zjevně velice účinný a oblíbený.


Teslisté jsou, jak známo, velice zvídaví lidé, kteří si své poznatky nenechávají pro sebe. Stačí proto zabrousit po sociálních sítích a naleznete tam stovky příspěvků, které dokazují účinnost tohoto postupu. Jeden uživatel například tvrdí, že po přiložení vlhkého hadru se nabíjecí výkon zvýšil z 60 na 95 kW. Kolegové z Out of Spec při testování tohoto postupu zaznamenali ještě lepší výsledek; přijeli s vybitou Teslou k Superchargeru, zapojili a výkon rychle klesl ze startovních 147 až na 58 kW při 34 % SoC. Po zabalení konektoru do vlhkého klůcku o pokojové teplotě se křivka vyšplhala záhy na 119 kW, tedy tam, kde by měla podle typických nabíjecích křivek být.


Nutno dodat, že takto účinná je metoda podle Insideevs prakticky jen v případě Superchargerů V2. Novějších verzí se prakticky netýká, i když výjimka se přesto najde. Kdo zajede k typu V3 se Cybertruckem, přiměje jej vydávat více než 700 A, čímž se i jeho aktivně chlazená rukojeť začne přehřívat. Trik s ručníkem tedy pomůže i zde, byť rozdíly nejsou tak markantní.


Že tento lifehack používají teslisté na vlastní pěst, je jasné, netřeba se ale obávat zbytečně. Konektory jsou samozřejmě konstruovány i na fungování za silného deště, pár kapek vody z hadříku jim tedy nemůže uškodit. Netřeba se obávat ani případného oklamání bezpečnostních systémů v nabíječkách; ty totiž, kromě samotné rukojeti, monitorují i teplotu samotných kolíků v konektoru. A pokud by nastal problém tam, patřičně zareagují, i když je na rukojeti vlhký hadřík.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze