Uživatelé Superchargerů z jihu Spojených států, ale i z dalších teplých oblastí, se za horkého počasí někdy potýkají s tím, že starší nabíjecí stojany typu Supercharger V2, kterých je v síti stále značné množství, nemají aktivně chlazené nabíjecí kabely. To vede k tomu, že když na zapojený, samozřejmě černý, konektor praží slunce, začne se přehřívat, na což řídicí elektronika zareaguje snížením nabíjecího výkonu. Předejít se tomu dá velice jednoduchým postupem; během nabíjení zakrýt konektor vlhkým hadrem světlé barvy, který někteří uživatelé během dalšího nabíjení dokonce dále polévají vodou. I když se jedná o neoficiální a neschválený postup, který by mohl v případě nějakého problému vést ke ztrátě záruky a další trablům, je zjevně velice účinný a oblíbený.
Another extreme wet rag supercharger test. Plugged in at 2% SoC - ramped up to 147kW as normal and thermal throttled at 34% down to 58kW. Slapped that room temperature soaking wet rag and it climbed back to 119kW where it hit the internal charge profile limit. Amazing! ⚡️ pic.twitter.com/0o6VGgdhc9
— Out of Spec Studios (@Out_of_Spec) August 31, 2020
Teslisté jsou, jak známo, velice zvídaví lidé, kteří si své poznatky nenechávají pro sebe. Stačí proto zabrousit po sociálních sítích a naleznete tam stovky příspěvků, které dokazují účinnost tohoto postupu. Jeden uživatel například tvrdí, že po přiložení vlhkého hadru se nabíjecí výkon zvýšil z 60 na 95 kW. Kolegové z Out of Spec při testování tohoto postupu zaznamenali ještě lepší výsledek; přijeli s vybitou Teslou k Superchargeru, zapojili a výkon rychle klesl ze startovních 147 až na 58 kW při 34 % SoC. Po zabalení konektoru do vlhkého klůcku o pokojové teplotě se křivka vyšplhala záhy na 119 kW, tedy tam, kde by měla podle typických nabíjecích křivek být.
For the wet rag trick skeptics… pretty clear where I added it. (This is on a V3) pic.twitter.com/cyTUkZNQ1C
— Branden Flasch (@brandenflasch) May 5, 2024
Nutno dodat, že takto účinná je metoda podle Insideevs prakticky jen v případě Superchargerů V2. Novějších verzí se prakticky netýká, i když výjimka se přesto najde. Kdo zajede k typu V3 se Cybertruckem, přiměje jej vydávat více než 700 A, čímž se i jeho aktivně chlazená rukojeť začne přehřívat. Trik s ručníkem tedy pomůže i zde, byť rozdíly nejsou tak markantní.
Stand back. We are not letting hot Supercharger handles slow us down pic.twitter.com/UBcMPY6fU6
— Kyle Conner (@itskyleconner) March 9, 2024
Že tento lifehack používají teslisté na vlastní pěst, je jasné, netřeba se ale obávat zbytečně. Konektory jsou samozřejmě konstruovány i na fungování za silného deště, pár kapek vody z hadříku jim tedy nemůže uškodit. Netřeba se obávat ani případného oklamání bezpečnostních systémů v nabíječkách; ty totiž, kromě samotné rukojeti, monitorují i teplotu samotných kolíků v konektoru. A pokud by nastal problém tam, patřičně zareagují, i když je na rukojeti vlhký hadřík.