Technikou nabitý Xpeng P5 debutuje v Evropě. Ovšem bez svého největšího lákadla

4
Technikou nabitý Xpeng P5 debutuje v Evropě. Ovšem bez svého největšího lákadla
Fotografie: Xpeng
  • První na řadu přišly čtyři nejbohatší a elektromobilitě nakloněné trhy
  • Xpeng chce zaujmout pozoruhodnou technikou, designem i výbavou

O úmyslech čínské značky Xpeng zaútočit na evropský trh jsme vás již informovali. Mezi spotřební tamější produkcí vyniká nejen propracovaným designem exteriéru a interiéru, ale i špičkovými technickými prvky. Například model P5 byl loni vůbec prvním autem na světě, které nasadilo do sériové výroby LiDAR. A právě tento 4,8metrový sedan, který nabízí mj. velice pohodlnou lůžkovou úpravu s volitelnou nafukovací matrací a palubní kino, byl vybrán jako prostředek k pokoření evropského trhu. Zaujmout má zákazníky v Norsku, Nizozemsku, Švédsku a Dánsku. Právě v těchto zemích byly otevřeny předběžné objednávky nevyžadující složení zálohy. A to buď prostřednictvím webu, nebo čerstvě spuštěné aplikace Xpeng app.

Rodinný sedan s předním pohonem nabídne baterii o kapacitě 66,2 kWh (neupřesněno, zda netto/brutto), která by mu díky špičkové aerodynamice se součinitelem čelního odporu vzduchu Cx 0,223 měla stačit pro dojezd dle WLTP až 465 km. Zrychlí z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,5 s a může pokračovat až ke 175 km/h. Otevřeně míří proti Tesle Model 3 a nabídne řadu luxusních prvků, včetně inteligentní palubní filtrace vzduchu, prémiového audiosystému či chladničky na nápoje v loketní opěrce. Chybět nebude aktualizace OTA a bohatě vybavená elektronika s vlastním operačním systémem Xmart OS.

Když se vůz vloni představoval, zaujal extrémně bohatou výzbrojí pro asistovanou jízdu. Ta zahrnula celkem dva LiDARy (vůbec první v sériové výrobě na světě), 12 ultrazvukových senzorů, 13 kamer s vysokým rozlišením a radary a využívá ji systém autonomní jízdy Xpilot verze 3.5, který je podle výrobce nejpokročilejším systémem svého druhu na světě. Jenže zatím funguje pouze v Číně, protože ke svému fungování vyžaduje vysoce přesné mapy, které v Evropě zatím k dispozici nejsou. Proto sem bude dovážena jednodušší verze s asistentem Xpilot 2.5, který se obejde bez LiDARů. Ty tak z výbavy zmizí a vůz přijde o své hlavní lákadlo. I tak by ovšem mělo jít o velmi zajímavou alternativu.

Termín zahájení prodeje ani ceny výrobce podle insideevs.com zatím neoznámil, pokud se ale budou držet obvyklého schématu, že evropské ceny jsou zhruba dvojnásobkem těch čínských, přepočtených z juanů, mohl by model začínat kolem 40 000 eur (1 007 000 Kč), což by mohlo nastavit nová měřítka v poměru nabízené hodnoty za peníze.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 11. 3. 2022 19:23
WLTP 465 km při baterii 66 kWh je nesmysl, tento poměr nemá žádné vyráběné auto v této vyšší střední třídě na světě vyjma Lightyear One.

V jiném článku jsem četl "Smutné je, že Xpeng vydal své rozsahy pouze v rámci cyklu NEDC. Čínská společnost uvedla, že nezávislé testy dosáhly 97,1 % dojezdu NEDC v reálných podmínkách pro baterii, která je teoreticky schopná ujet 460 kilometrů (285,8 mil)" tedy NEDC dojezdu 465 km bych rozuměl.
Jiří Vokoun
Jiří Vokoun
To máte pravdu. Když budeme počítat skutečnou celorocni spotřebu, tak okolo 22 kWh, tak je dojezd okolo 300 km.
Ne že by se s tim nedalo v létě jezdit třeba za 15 kWh mimo dálnici, ale podzimní, zimní a jarní průměry budou spíše limitován 20 kWh a spíše tuto spotřebu překročí...
Na auto s cenovou již od 1 000 000 Czk nic moc...
Eva Wildova
Eva Wildova
Aku o kapacitě 66kWh a dojezd 465km, to urcite. A teď o karkulce.
Dini Dini
Dini Dini
S těma kamerama je to klasická Čína...čím víc, tím lepší. Ale zpracování tolika dat něco vyžaduje a tady věřím spíš Tesle, která se vydala cestou vyřazení radaru právě kvůli zjednodušení vstupních dat. Sice se jejich AP spíš zhoršil, ale dá se předpokládat, že je to jen otázka času.

Jinak 66kWh použitelná baterka by znamenala klasický denní dojezd spíš okolo 240km při provozu 90%-10%SOC v zimě i něco míň. Pokud by to byla 66kWh celková baterie, použitelná okolo 62kWh, tak spíš jen 220km. V únoru po dálnici to vidím spíš tak na 180, jestli Číňan nepřekvapí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze