XPeng G6 míří do Evropy. Enyaq to zase bude mít těžší

2
XPeng G6 míří do Evropy. Enyaq to zase bude mít těžší
Fotografie: XPeng Motors
  • Značka Xpeng rozšiřuje evropskou nabídku o třetí, zcela nový model
  • SUV střední třídy nabídne 800V architekturu s ultrarychlým nabíjením
  • Zaujmout chce moderní technikou a vyčerpávající výbavou

Čínská automobilka Xpeng posiluje evropskou nabídku o plně elektrické SUV kupé délky 4,8 m s pohonem zadních nebo všech kol. Jmenuje se Xpeng G6 a komu by tento název přišel málo atraktivní, může si vzpomenout, že písmeno G značí populární pojem Geek. Stejně jako větší a starší G9 vznikl i Xpeng G6 na moderní, 800V platformě SEPA2.0, schopné zprostředkovat nabíjení rychlostí až 280 kW, nabídnout pohon zadních (296 k) nebo všech (487 k) kol a výběr ze dvou kapacit baterií 66 (LFP) nebo 87,5 kWh (NMC; zda netto či brutto, výrobce ani v jednom případě neupřesnil) s WLTP dojezdem až 570 km a nabíjecí dobou 10–80 % SoC pod 20 minut (opět neupřesněno, u které baterie). Nechybí ani přípojka V2L a standardní tepelné čerpadlo. K objednání bude od letošního května a u prodejců se objeví na přelomu léta a podzimu s tovární zárukou 7 let/160 000 km. Silnější verze zvládne pokořit stovku z klidu za 4 sekundy.

Interiér byl postaven s ohledem na vyšší postavy Evropanů a nabídne jim kvalitní materiály plus špičkovou infozábavu, postavenou na proprietárním operačním systému Xmart OS a dvou displejích – menším (10,2") před řidičem a větším (14,96") uprostřed palubky. Samozřejmostí je aktualizace OTA, soundsystém 960 W s 18 reproduktory, dvě 50W indukční nabíječky mobilů a pokročilá sada jízdních asistentů. Součástí standardní výbavy jsou 20" kola s pneumatikami Michelin spolu s panoramatickým střešním oknem, koženkovým čalouněním, vyhříváním a ventilací vpředu plus vyhřívaným volantem.

Design vně i uvnitř přesně odpovídá tomu, jak si čínské automobilky představují evropský vkus
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Nemyslím si, že u nás čínské auto nějak zásadně ovlivní prodejnost Enyaq. Tady lidé dají přednost i dražší škodovce. Odhadnu, že na každých 20 Enyaqů se prodá jedno G6, které si koupí nějaký nadšenec ve full výbavě, nebo šetřílek v základu. Startovací cena v Číně 29 0000 USD, v Evropě 48 000 EUR, slušně vybavená G6 bude stát kolem 60 000 EUR.
Dini Dini
Dini Dini
Tak ve většině případů rozhoduje cena za kterou budu jezdit. A ta bude u Enyaqu nižší.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze