T-Roc oficiálně venku. Popustil Volkswagen uzdu své fantazii?

1
T-Roc oficiálně venku. Popustil Volkswagen uzdu své fantazii?
  • V základní výbavě dostanete například multikolizní brzdu nebo asistenta pro jízdu v jízdním pruhu
  • Za příplatek si můžete vůz vybavit dalšími deseti asistenčními systémy
  • O plug-in hybridní verzi GTE zatím automobilka mlčí

Včera k večeru nám Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, představil nový crossover T-Roc. Premiéra se konala v Itálii a pro Volkswagen může jít o klíčový model, protože segment malých SUV nezadržitelně stoupá. Odborníci odhadují, že se objem prodeje v tomto segmentu během nadcházejících deseti let téměř zdvojnásobí. T-Roc svou velikostí patří ještě pod Tiguan a jde o čtvrté SUV značky Volkswagen. Německá automobilka by ráda vypadala méně konzervativně a stroze, a proto se snaží postavit „emocionální“ vůz.

Do T-Rocu dostanete pohon předních i všech kol, celou řadu motorů a například také dvoubarevné lakování, u nějž je vizuálně odlišena střešní partie (včetně střešních A sloupků a krytů vnějších zpětných zrcátek). Uvnitř najdete především kombinaci panelu přístrojů Active Info Display a příslušného informačního a zábavního systému, který umí díky systému Car-Net využívat širokou nabídku internetových služeb a aplikací, resp. integrovat telefon a mediatéku. Volkswagen navíc nabízí i pro nový T-Roc balíček služeb „Security & Service“ (služba nouzového volání, automatické nahlášení nehody a přivolání pomoci při poruše).

T-Roc je postaven na modulární platformě MQB a při obsazení všech pěti sedadel zbyde zavazadlový prostor o objemu 445 litrů, pokud se využije výška až k horní hraně opěradel zadních sedadel. Opěradla zadních sedadel jsou dělená v poměru 60:40 a jejich sklopením se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1 290 litrů. Již v základní verzi dostanete například „Front Assist“ pro upozorňování na překážky před vozem s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců, multikolizní brzdu a asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Součástí sériové výbavy jsou rovněž další prvky, jako je samozřejmě klimatizace, informační a zábavní systém „Composition Colour“, zadní světlomety LED, spodní ochranný panel a světlomety LED pro denní svícení v nárazníku.

Na přání si můžete své SUV vybavit dalšími deseti asistenčními systémy. Mezi ně patří adaptivní tempomat, zadní kamera Rear View, asistent pro změnu jízdního pruhu včetně asistenta pro bezpečné couvání z parkovacího místa Rear Traffic Alert, asistent pro změnu jízdního pruhu se sledováním slepého úhlu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, parkovací asistent Park Assist včetně funkce brzdění při manévrování, asistent pro jízdu v dopravní koloně a asistent pro stav nouze (Emergency Assist). Adaptivní regulaci podvozku DCC a progresivní řízení doplňují komfortní prvky jako elektrické ovládání zadního výklopného víka a bezklíčkový přístupový systém „Keyless Access“ se spouštěním motoru tlačítkem.

Stejně jako větší Tiguan bude i nový T-Roc nabízen s přeplňovanými motory: třemi zážehovými (TSI) a třemi vznětovými (TDI). V závislosti na zvoleném motoru budou mít zákazníci na výběr kombinaci pohonu předních kol nebo všech kol 4Motion (sériově včetně voliče jízdních režimů 4Motion Active Control) a mechanické převodovky nebo sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. O plug-in hybridu GTE zatím automobilka mlčí a my v její existenci tiše doufáme. Uvedení na trh v ČR bude zahájeno na samém začátku roku 2018.

Zdroj: volkswagen-media-services.com