Subaru je s Toyotou svázáno nejen majetkově (Toyota je jeho největším akcionářem), ale i vývojově. Plodem spolupráce se stalo úspěšné sportovní 2+2místné kupé Toyota GT86/Subaru BRZ, které právě dostává nástupce. Vedle toho ale míří sdílená technika obou společností do masovějších segmentů. Obě automobilky totiž vyvinuly společně ryze elektrickou platformu, nazývanou Toyota e-TNGA/e-Subaru Global Plaform. A právě na ní vyjede už příští rok první čistý elektromobil Subaru Solterra. Sjíždět z výrobních linek by měl už v dubnu 2022.
Půjde o SUV segmentu C, tedy nižší střední třídy, velikostně srovnatelné s Foresterem a také chystaným SUV Toyota BZ4x. Nabídne standardní pohon všech kol a svébytné technické řešení. Modulární platforma totiž umožňuje kombinací tzv. multiplikačních modulů stavět i hodně rozdílná auta se společnou technikou. Podle přání tak lze zvolit požadovaný typ přídě, střední části i zadního konce platformy. Zatímco Toyota do projektu vložila své dlouholeté zkušenosti s elektrickým pohonem, Subaru se ujalo toho, co umí nejlépe; vyřešení pohonu a trakčních charakteristik.
Technické podrobnosti zatím automobilka neprozradila, známe však už přibližnou podobu a také víme, že nezvyklé jméno má hlubokou vnitřní symboliku. Vzniklo totiž spojením latinských slov Sol (slunce) a Terra (země), vyjadřujícím jak vztah k přírodě, reprezentované sluncem, tak schopnost putování po zemi, a to i v terénu. Přesně tak, jak jsou zákazníci Subaru zvyklí. Původně automobilka zvažovala uměle vytvořený název Evoltis, ten se však nakonec rozhodla udělit jednomu ze spalovacích modelů.