Právě testujeme Subaru Solterra. První plně elektrický vůz této značky

1
Právě testujeme Subaru Solterra. První plně elektrický vůz této značky
Fotografie: Martin Kozelka, fDrive.cz
  • Subaru Solterra je elektrické SUV s pohonem 4×4
  • Maximální tabulkový dojezd dle WLTP je 414 km
  • Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem je 17,9 kWh/100 km

Když se řekne Subaru, určitě se každému vybaví závodní speciál Subaru Impreza WRC, pro který byla typická tmavě modrá barva karosérie s boky posetými hvězdičkami. Doba však pokročila a Subaru se více soustředí na to, aby jejich vozy poskytovaly maximum bezpečí. Nezapomíná také na milovníky přírody a dobrodružné povahy, jež namísto rychlé a zběsilé jízdy ocení výlet do pustých končin, kde dávají lišky dobrou noc a medvědi zde mají turisty za své bratry. Tam, kde ostatní automobily, respektive elektromobily končí a je nutné jít už po svých, tak tam se Subaru cítí stále jako doma.

Jsem rád, že se mi naskytla příležitost, vyzkoušet si nové plněné elektrické vozidlo Subaru Solterra. Je to historicky první model této značky, který je 100% poháněn elektromotory napájenými z trakční baterie. Přede mnou se v tomto voze mohl svézt kolega Ladislav Čermák. Bohužel v té době vůz ještě neměl homologaci na české silnice, tudíž byl test proveden v limitovaných podmínkách. Jeho dojmy z jízdy a testování na mosteckém polygonu si můžete v přečíst v samostatném článku. Já se hodlám ve svém testu zaměřit na to, jaký je Subaru Solterra společník na jízdu nejen na silnici a dálnice, ale také na nezpevněných komunikacích a hlavně ve volné přírodě. Kromě toho bych rád prověřil, jak si tento elektromobil stojí co do spotřeby a maximálního dojezdu. Samozřejmě se podíváme také na to, jak je na tom Subaru Solterra s rychlostí nabíjení.

Ačkoli mám Subaru zapůjčené teprve krátce, mohu už nyní říci, že je to velice zajímavý elektromobil. Díky dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 160 kW je velice svižný. Jeho zrychlení z 0 na 100 km/h je za 6,9 s. Řidič si tedy musí dávat při jízdě pozor, aby nepřekročil rychlostní limity, jelikož Solterra má dost citlivý pedál plynu. Co se týče komfortu pro řidiče a spolujezdce, přichází Subarru Soltera se slušnou výbavou i v základu Comfort. Se Subarru Solterra jsem zatím najel kolem 200 km a těším se na další kilometry. Celkový dojezd elektromobilu by měl být dle WLTP okolo 414 km. Prozatím mám spotřebu kolem 17,5 kWh/100 km, což je pod hranicí kombinované spotřeby stanovené výrobcem na 17,9 kWh/100 km. V případě, že by vás cokoli zajímalo, neváhejte a zanechte své dotazy v komentářích pod článkem.

Technické parametry Subaru Solterra

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 690 × 1 860 × 1 650 mm, 2 020 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 335 Nm
Baterie71,4 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,9 kWh / 100 km, dojezd: 414 km
Cena od1 580 000 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Ideální počasí pro pořádný test. Schválně jestli už něco provedli s baterkou a zimní naprosto příšernou spotřebou na kterou skoro každý nadává (teda hlavně u bZ4x, ale tohle je to technicky stejné). Tak do toho a řádně otestovat. EV co zvládne i trochu terénu by se mě líbilo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze