Devátým jedinečným vozem vytvořeným v rámci tradičního stěžejního projektu Středního odborného učiliště Škoda Auto je obytná Škoda Roadiaq. Tímto multifunkčním obytným vozem s mobilní kanceláří 29 zúčastněných studentů dokonale vystihlo objevitelského ducha, který je pro značku Škoda typický. Koncepční Roadiaq je udržitelný, plně elektrický vůz s pohonem všech kol, který mohou digitální nomádi využívat k cestování, práci i trávení volného času. Mohou si užívat nezávislosti i mimo zpevněné cesty a nechat se jím dovézt kamkoli budou chtít. Výbava vozu je nesmírně bohatá. Nechybí stálé připojení k internetu, 27" monitor nebo dokovací stanice.
Přesto se Škoda Roadiaq v několika jednoduchých krocích promění z pracovního v obytný prostor s postelí a malou kuchyňkou. Při proměně standardního vozu Enyaq v auto svých snů měli studenti ze Středního odborného učiliště skvělou podporu. Jejich učitelé a odborníci z mnoha oddělení Škoda Auto i externí specialisté na přestavby obytných vozů jim po celou dobu pomáhali svými odbornými znalostmi. Od roku 2014 již devátý žákovský vůz opět dokazuje vysokou úroveň vzdělávání a odborné přípravy v Mladé Boleslavi. Střední odborné učiliště Škoda Auto je součástí Škoda Academy, která v dubnu 2023 oslavila desáté výročí svého založení.
Na voze se začalo pracovat na podzim loňského roku. Během devíti měsíců studenti strávili více než 2 000 hodin vytvářením multifunkčního obytného vozu s mobilní kanceláří, který mohou digitální nomádi využívat k práci, cestování nebo jen k odpočinku. Tento vůz, který nabízí opravdovou nezávislost, dokonale doplňuje dobrodružného ducha současných průzkumníků. Poprvé v historii vychází žákovský vůz Škoda z plně elektrického modelu. Díky četným úpravám karoserie a interiéru se automobil hodí jak pro práci na cestách, tak pro kempování a outdoorové aktivity. Aby se Enyaq proměnil v obytný vůz, žáci výrazně upravili jeho karoserii. Kromě nové střešní konstrukce vyvinuli rovněž nové páté dveře, které umožňují připevnění stanu.
Roadiaq je vybaven 21" koly z lehké slitiny Supernova a má dvoubarevný lak zelená Emerald a bílá Moon. Látky použité v interiéru na potahy sedadel, výplně dveří a přístrojovou desku jsou vyrobeny ze 100% recyklovaných materiálů. Nábytek pro kempování, spaní a práci na dálku v zadní části vozu byl vyroben na zakázku po konzultaci s odborníky podle návrhu designu od studentů. Nechybí pohon všech kol, kdy zadní kola pohání synchronní elektromotor s výkonem 150 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm. Asynchronní elektromotor na přední nápravě dodává předním kolům dalších 80 kW a maximální točivý moment 162 Nm. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má čistou kapacitu 77 kWh.
S výškou 2 050 mm je Roadiaq o více než 35 cm vyšší než standardní Enyaq. Může za to především nově navržený střešní díl. Část původní střechy totiž musela být odstraněna, aby bylo možné zajistit výrazně větší prostor nad hlavou. Přepracované levé zadní dveře s odstraněnou klikou nabízejí více soukromí v prostoru pro spaní díky oknu s originální sluneční clonou. Nechybí ani solární panely, které pomáhají vyrábět energii pro obytný prostor, a tím udržovat dojezd vozidla, když je mimo elektrickou síť. Ve výbavě vozu nechybí bezdrátová klávesnice, myš a reproduktor. Za tímto účelem učňové také upravili celou elektrickou síť vozu a vytvořili další světelné zdroje a zásuvky. Jelikož se ale jedná o koncepční vůz, Škoda Auto jej ani přes očekávaný zájem ze strany veřejnosti zřejmě nikdy nebude sériově vyrábět.