Středočeský kraj podepsal vícestranné memorandum o zahájení pilotního provozu vodíkových autobusů na svém území. Dalšími signatáři jsou ČEZ, Integrovaná doprava středočeského kraje a dopravní společnost Martin Uher Bus. V prosinci 2024 by se na obsluhu okolních tras mělo vydat celkem deset vodíkových autobusů zatím neznámého typu, pro něž bude v centru všeho dění, středočeském Mníšku pod Brdy, zřízena plnicí stanice. Ta bude v českém prostoru výjimečná tím, že půjde o vůbec první zdroj čistě zeleného vodíku. Součástí projektu je totiž i elektrolyzér o příkonu 400 kW, který bude napájet výhradně energie z vodní elektrárny.
Vyrobený vodík se bude skladovat ve dvou tlakových zásobníkách o celkovém objemu 190 m3, celková roční spotřeba byla odhadnuta na 45 tun. Většinu nákladů na pořízení vodíkových autobusů by měly pokrýt hned dva evropské dotační tituly – Integrovaný regionální operační program (IROP) a program ITI pro rozvoj metropolitní oblasti. Vodík bude dalším krokem k diverzifikaci nízkouhlíkových pohonů, k nimž patří i již provozované linky v Kutné Hoře a Kladně obsluhované elektrobusy. Středočeský kraj se tak zařadí mezi zatím nemnohé evropské regiony, které takový druh doprav provozují. Nejbližší místa, kde se lze s vodíkovými autobusy už setkat, jsou Stuttgart a Frankfurt nad Mohanem, jejich zavedení ovšem plánují i Vídeň a Bratislava.