Nové BMW 5 bude vůbec prvním automobilem, který bude smět legálně jezdit po německých dálnicích až stotřicítkou bez držení volantu. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) mu totiž v tomto smyslu udělil výjimku ze silničního zákona a modrobílí budou moci využívat autonomní řízení třetí úrovně. Zatím ovšem pouze na vybraných úsecích speciálně vyznačených v on-line navigaci. Umožnil to dostatečně výkonný software s živými HD mapami a neustálou obousměrnou aktualizací přes 5G připojení propojený s přesnou senzorikou kolem celého auta.
Služba, kterou BMW nazvalo Dálniční asistent, bude schopná na dálnici vůz plnohodnotně řídit i po delší dobu, řidič však nebude moci spouštět oči z vozovky, což budou hlídat speciální snímače. Platí tedy zásada třetí úrovně automatizované jízdy „hands off, eyes on“.
Druhou novotou, která slaví celosvětovou premiéru, je asistent samočinné změny pruhu s potvrzením pouhým pohledem. Ten v rychlostech mezi 60 a 180 km/h navrhne řidiči případnou změnu jízdního pruhu a šofér ji potvrdí pohledem do vnějšího zpětného zrcátka na příslušné straně. I to zaznamenají k tomu určené senzory a po přijetí potvrzení vůz sám přejede do vedlejšího pruhu na dálnici. Už z rozsahu rychlostí je jasné, že Aktivní asistent změny jízdního pruhu není nutně součástí Dálničního asistentu a funguje i bez autonomního režimu.
Technické parametry BMW i5 eDrive 40
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 060 × 1 900 × 1 505 mm, 2 130 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 83,9 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 205 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,7 kWh / 100 km, dojezd: 582 km |
Cena od | 1 749 800 Kč |