Aktualizováno 4. 1. 2018 16:40
Jak jsme psali, vpustit na trh nový elektromobil s baterii o kapacitě 28 kWh by nebylo úplně šťastné řešení. Ukazuje se, že Kia Niro EV s velkou pravděpodobností dostane dvojí kapacitu baterie. Ta menší bude mít 40 kWh a ta větší 64 kWh. Větší baterie by měla na jedno nabití urazit až 334 kilometrů dle standardu EPA. Ten odpovídá reálným podmínkám daleko více než měření dle cyklu NEDC.
Kia údajně do auta nasadí jako první na světě i internetové připojení páté generace a chybět nemají ani nejmodernější asistenční prvky. Cena by se mohla vejít pod 40 tisíc dolarů, tedy pod 846 tisíc korun.
Původní informace z 4. 1. 2018
Ani letos naše redakce nebude chybět na veletrhu CES. Ačkoli se jedná o veletrh spotřební elektroniky, rok od roku je zde více a více automobilek. Mimo jiné se letos budeme moci podívat na Kia Niro s čistě elektrickým pohonem, která se má na CESu ukázat v koncepční podobě.Kia s velkou pravděpodobností vsadí na stejné pohonné ústrojí, jaké nabízí Hyundai Ioniq. Ten pracuje s elektromotorem o výkonu 120 koní. V útrobách je baterie o kapacitě 28 kWh. Kolik dostane Kia Niro není jasné. Spekuluje se, že by se mohlo jednat o větší baterie. Konkurenční modely, ať už jde o Nissan Leaf nebo Volkswagen e-Golf, baterie navyšují a 28 kWh není nikterak velká hodnota. Reálný dojezd Hyundai Ioniq je i více jak 200 kilometrů. Přijít na trh s autem s tímto dojezdem by i tak byl poměrně risk.
Niro dostane jistě nový vzhled. V masce chladiče bude integrovaný nabíjecí konektor, podobně jako to má Kia Soul EV. K vidění jsou i LED světla pro denní svícení ve tvaru písmene „Y“. Na zádi je vidět podsvícený nápis Niro EV.
První obrázky vypadají opravdu hezky. Jak to bude celé vypadat naživo, zjistíme už za pár dní. Do sériové výroby by Niro EV mohlo jít v roce 2019.
Zdroj: carscoops.com