Souboj Tesla versus VW je tu. Od září začne doručování prvních vozů ID.3

7
Souboj Tesla versus VW je tu. Od září začne doručování prvních vozů ID.3
Fotografie: Patrik Svatoš, fDrive.cz
  • Premiérový vůz z rodiny ID bude možné objednávat od 17. června
  • Nedočkaví zákazníci jej dostanou jako první už na začátku září, další pak ke konci roku
  • Všichni předobjednávající dostanou možnost stát se členy 1ST Mover Clubu a získají tak mnohé výhody

„Cokoliv dokáže postavit Tesla, my můžeme překonat.“ Před třemi lety těmito slovy uváděl generální ředitel Herbet Diess v život koncept vozu VW ID.3. Nyní pomalu nastává ta chvíle, kdy se dozvíme, jaký bude pomyslný výsledek zápasu. Jinými slovy, zda obří investice do oblasti elektromobility v podobě 10 miliard dolarů bude náležitě zužitkována. Začínají totiž předobjednávky na první kusy a jak jinak lze vyhodnotit slova nejvýše postaveného člena automobilky, než porovnáním prodejních úspěchů.

Už před více než rokem Volkswagen na nový ID.3 otevřel rezervace, přičemž během prvních 24 hodin se zaregistrovalo a rezervační poplatek složilo více než 10 tisíc nadšenců. Limit pro Česko byl také záhy vyčerpán. Nicméně stejně jako u jiných automobilek, jedná se o „nezávazné“ předobjednávky. To znamená, že nákup si dotyčný může s odstupem času rozmyslet a peníze mu jsou v plné výši vráceny. Za zmínku to stojí proto, neboť od 17. června VW spouští, pokud to tak lze nazvat, „závazné“ předobjednávky. Teprve zde se ukáže, jaký bude skutečný zájem.

Na základě závazných předobjednávek budou mít zájemci, takzvaní členové 1ST Mover Clubu, na výběr ze dvou možností v závislosti na době dodání. První dodávky proběhnou počátkem září, přičemž nedočkaví zákazníci spolu s vozem dostanou možnost bezplatné aktualizace softwarového vybavení na začátku příštího roku. Jak stojí v oficiální tiskové zprávě automobilky, v době první vlny uvedení vozu nebudou aktivovány funkce App Connect a některé prvky zobrazované na head–up displeji. Druhým termínem dodání vozů k zákazníkům je čtvrté čtvrtletí roku 2020. Zatím nebylo stanoveno přesnější datum. Tato verze již nabídne všechny funkce.

Od zřízení komunity 1ST Mover Clubu kolem prvních majitelů ID.3 si Volkswagen slibuje získat touto formou zpětnou vazbu. Zřízena prý bude i přímá linka na Volkswagen. Následné přípomínky z každodenního provozu pak mají posloužit k dalšímu vývoji.

Nejlevnější, s velkým dojezdem a kreditem na rok zdarma

A co svým majitelům premiérový elektromobil z rodiny ID nabídne? První generace ID.3 dostanou baterie o kapacitě 58 kWh, což podle protokolu WLTP postačí k ujetí přibližně 420 kilometrů. Později přijde i verze s dojezdem přes 550 km. Jediný elektropohon na zadní nápravě nabídne 150 kW výkonu s maximálním točivým momentem 310 Nm.

Další výhodou je i jednoletý dobíjecí kredit ve třech tarifních konfiguracích, který členové 1ST Mover Clubu dostanou k nákupu jako poděkování. Kromě toho si první zákazníci mohou vybrat i barvu laku nebo interiéru.

Volkswagen ID.3 1ST

Základní verze ID.3 v Německu vyjde na 40 tisíc eur, tedy v přepočtu lehce na více než milion korun. V ceně je do výbavy zahrnut navigační systém, digitální rádio DAB+, 2zónová klimatizace „Air Care Climatronic“, vyhřívání sedadel a volantu, loketní opěrky, rychlé nabíjení 100 kW DC nebo 11 kW AC a 18palcová litá kola. Mezi standardní funkce patří „Light Assist“, přirozené ovládání hlasem a další.

O něco bohatší verze ID.3 1ST stojí přibližně 46 tisíc eur, v přepočtu okolo 1,2 milionu korun. Zde zákazník ve výbavě najde navíc kamerový systém, pokročilý bezklíčový přístup, Style paket ve stříbrné barvě, zadní světla LED s dynamickým ukazatelem směru a 19palcová slitinová kola. V interiéru pak například středovou konzolu se dvěma konektory USB-C vzadu.

Nejvyšší výbava Max za cca 50 tisíc eur (1,33 milionu korun) zahrnuje head–up displej s rozšířenou realitou, dva další reproduktory, velkou panoramatickou střechu a 20palcová kola. Tato verze je dovybavena i jízdními asistenty Travel Assist (podpora při řízení), Side Assist (hlídání jízdních pruhů) a Emergency Assist (pro případ náhlého zdravotního selhání). Nadšence telefonů, jako najdete na mobilenet.cz, zase potěší induktivní nabíjení. Vrcholem pak jsou elektricky ovládaná přední sedadla s masážní funkcí.

Výše uvedené stupně výbavy společně s cenou se týkají pouze vozů 1ST Mover Clubu. Tedy vozů z předprodeje začínajícího 17. června. Následně bude možné objednat i základní verze, která nabídne 45kWh baterii s dojezdem přes 300 km za cenu od 770 tisíc korun. To je momentálně nejlepší poměr cena/výkon na trhu, což z ID.3 skutečně činí nejlevnější elektromobil ve své třídě.

Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 498 900 Kč
Diskuze ke článku
Karel
Toho pubertaka který prochází mutovanim jste si mohly odpustit
Pavel
Ukáže "prokletý" čas....zda nadále zrychlování" a digitalizování , IT aj. novinky- prospějí
lidem, planetě, peníze jsou fajn, ovšem ne vše lze za ně koupit................festina lente
ddsdx
Souboj Tesla a VW je iluze, Tesla 10 let vyvíjí, vyrábí a vylepšuje EV. Aktuálně na několika trzích je Tesla 3 nejprodávanějším autem ve své kategorii. VW ID.3 se do samotné kategorie bude muset zkusit nějak vecpat. Konkurenti VW v EV budou auta od Kia, Nissanu a čínských firem. VW ID.3 není ani jak srovnat. ID.3 jde na trh tak o 4 roky později než mělo, a je to pořád nedotažené a nedodělané, a budou to za chodu dávat dohromady, lhát a omlouvat se. Žádný souboj s Teslou nečekejme, není jak soupeřit. VW nemá globální síť nabíječek, VW zdaleka nemá nic co by připomínalo autopilot, VW nemá a nebude mít možná nikdy vlastní kompl, VW nemá a hned tak nebude mít schopnost auto-update a je to dobře (fleet hack), srovnatelný media center etc.etc. V Tesla jsou megahodiny vývoje, milión EV na silnici a z nich data, a Teslu nejde jen tak dohnat VW marketingovýma řečma, lhaním, a whitepower inzercí na instagramu. Sorry, VW you played with the devil you will die with one.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze