Jak upozorňuje insideevs.com, Mazda v tiskové zprávě oficiálně oznámila, že po modelovém roce 2023 ukončí prodej plně elektrického modelu MX-30 v USA. Tam byla Mazda MX-30 dostupná pouze v Kalifornii, a to ve velmi omezeném počtu kusů. Krásně to ilustrují prodeje, kdy během zhruba dvou let (od září 2021, kdy se ve statistikách prodejů objevily první kusy) prodala japonská společnost pouze 571 kusů, z toho 51 ve druhém čtvrtletí roku 2023 (meziroční pokles o 35 %).
Ve velmi krátké a stručné tiskové zprávě Mazda vysvětluje, že své současné úsilí v oblasti elektrifikace hodlá zaměřit na hybridní a plug-in hybridní modely. „Naše současné úsilí o elektrifikaci v USA se zaměřuje na velké platformy PHEV, jako je například vůbec první CX-90 PHEV v roce 2024 a připravovaný CX-70 PHEV, stejně jako na zavedení CX-50 Hybrid do naší nabídky, abychom uspokojili specifické potřeby amerického trhu.“
Otázkou je, jak to bude s Mazdou MX-30 u nás v Evropě, ovšem nic nenasvědčuje konci prodejů jako za mořem, neboť automobilka se sídlem v Hirošimě zde v lednu představila další plug-in hybridní verzi Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV s Wankelovým motorem a baterií o kapacitě 17,8 kWh. Na elektřinu by vůz měl ujet až 85 km, což by mělo stačit na naprostou většinu každodenních pojížděk.
Mazda MX-30 R–EV – první pohled
Technické parametry Mazda MX-30 (2020) EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 395 × 1 795 × 1 570 mm, 1 660 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 107 kW, 145 koní, točivý moment: 265 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19 kWh / 100 km, dojezd: 200 km |
Cena od | 949 000 Kč |