Škoda Enyaq RS vstupuje na český trh. Přináší důležitou výhodu

1
Škoda Enyaq RS vstupuje na český trh. Přináší důležitou výhodu
Fotografie: Škoda Auto
  • Vrcholné provedení SUV Škoda Enyaq RS dostalo české ceny
  • Podle očekávání je levnější než verze Coupé se stejným pohonem

Čeští zákazníci si nyní mohou objednat i SUV verzi vrcholné Škody Enyaq RS. Ta dostala startovní cenu 1 644 900 Kč, tedy pro zajímavost úplně stejnou, s níž loni na jaře vstupovala na český trh Škoda Enyaq Coupé RS. Od té doby ovšem Škoda Auto celou nabídku Enyaqů plošně zdražila o 60 000 Kč, což je také rozdíl mezi cenou obou karosářských verzí polosportovního provodení RS. Za Coupé totiž aktuálně vydáte minimálně 1 704 900 Kč.

SUV verze je tedy levnější, navíc nabízí větší a mnohem lépe vybavený zavazadelník. Ostatní výhody v přímém srovnání však mluví spíše pro verzi Coupé. Nejenže nabízí ve standardu střešní okno, za které se u SUV doplácí 25 500 Kč (které ale nemusí vyhovovat každému), ale má i o vlas lepší normovanou spotřebu a dojezd (konkrétně 16,9 vůči 17 kW na 100 km a 518 proti 514 km). Na druhou stranu nabízí verze RS o podobný vlas delší dojezd než druhá nejsilnější verze s pohonem všech kol iV 80x (514 oproti 511 km). Ostatní vlastnosti se takřka neliší a standardní výbava je až na výše zmíněnou výjimku naprosto shodná.

I do Enyaqu RS tedy dostanete v ceně položky z paketů Plus (maticové světlomety, asistovaná jízda 2.5, elektrické ovládání víka kufru a řidičova sedadal) a Advanced (vyhřívání všech sedadel a čelního okna, osvětlená maska, head-up displej a audiosystém Canto). Za paket Maxx, který obsahuje zadní boční airbagy, obě elektrická přední sedadla s pamětí, nastavitelnými bederními opěrkami a masážní funkcí pro řidiče, sportovní volant, progresivní řízení, adaptivní podvozek DCC, panoramatické kamery, parkovací asistent a asistent předjíždění, doplatíte 50 000 Kč. Za tažné zařízení doplatíte 23 500 Kč, za dělicí síť kufru 5 000 Kč a přenosnou nabíječku 11 kW 16 500 Kč. Doplatit lze i prodlouženou záruku na 5 let/100 000 km (+17 000 Kč) či 150 000 km (dalších +8 000 Kč). Předplatit si lze i pravidelný servis ve dvou úrovních na pět let a různé nájezdy.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) RS iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 150 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon220 kW, 299 koní, točivý moment: 460 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17 kWh / 100 km, dojezd: 514 km
Cena od1 644 900 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Já na tu výbavu moc nejsem, takže bych se spokojil s Modelem Y za necelých 1500 s TZ a barvou. Chybí ji DCC, headup, paměť pro spolujezdce, adaptivní světla (!!), masáž, 360st. kamera, asistent parkování a přejíždění z pruhu do pruhu, vyhřívání čelního skla a nemluví česky...ale to podstatný má a i tak je drahá jak čert. Ale ještě víc přednost bych dal levnějšímu Enyaqu nebo ID.4 se zadním náhonem a 77kWh baterkou v ceně 1250.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze