Celá obec motoristických novinářů poslední týden lamentovala nad změnou označení vozů Audi. Ne že by šlo o nějakou důležitou novinku, ale pro fanoušky značky to může být nepříjemná změna. Na zádi modelů se čtyřmi kruhy ve znaku totiž již neuvidí označení objemu motoru (například 3.2 FSI), ale pouze číslici označující přibližný výkon pohonné jednotky. O tom, jak přesně bude Audi své motorové varianty pojmenovávat, se můžete dočíst v našem článku z minulého týdne.
V Číně však už tato změna proběhla již dávno a při návštěvě zde jsme si všimli podobného značení u naší domovské značky Škoda. U malých modelů ještě pořád zůstalo označení objemu 1,4L a 1,6L, ale u nové řady se již dere ven označování v rozsahu 230 až 380. Bohužel však nejde o označení výkonu, nýbrž o podobnou náhražku jako v případě Audi. Například na nové Octavii najdete označení 230, které ale neznamená 230koňový model RS230, nýbrž motor 1,2 TSI s výkonem 114 koní. Znáček 280 TSI pak odpovídá motoru 1,4 TSI se 148 koni.
Na Superbu a Kodiaqu můžete dokonce vidět na víku kufru chromovaný nápis 330 a 380 TSI. Jde o motory 1,8 a 2,0 TSI s výkony 177 a 217 koní. S dieselovými variantami čínský trh nepočítá. Změny označení Škoda převzala od místního Volkswagenu, který motory označuje stejně. Jeho paleta taktéž obsahuje převážně modely značené číslovkou 230 až 380, jediný kdo takovéto označení prozatím nepřevzal je Touareg. Ten se za svůj motor 3,0 TSI prozatím nestydí (ani nemusí) a nechá si říkat jednoduše 3,0 TSI. Jestli se stejného označování dočkáme i v Evropě, to v tuto chvíli nevíme, podle nás k tomu ale dříve nebo později dojde.