Škoda Auto v nových dobách. Konec v Rusku, začátek ve Vietnamu

1
Škoda Auto v nových dobách. Konec v Rusku, začátek ve Vietnamu
Fotografie: Škoda Auto
  • Škoda Auto představila na výroční tiskové konferenci záměry pro nejbližší budoucnost
  • Bude pronikat na nové trhy a ještě více posílí svůj elektromobilní byznys
  • Čekají nás také velké změny designu

Škoda Auto prochází velmi složitým obdobím, o čemž svědčí její výsledky za minulý fiskální rok. Stáhla se z Ruska, prakticky se jí zhroutil čínský byznys a nadále bojovala s čipovou krizí. Podařilo se jí však také více než zdvojnásobit prodeje v Indii, vyjednat vstup na velký a zcela nenasycený vietnamský trh (ještě letos) a montáž vozů ze sestav ČKD dovezených z Indie, tamtéž od roku 2024. Posiluje své aktivity na Blízkém východě a přebírá strategické řízení spotřebních značek koncernu v regionu ASEAN. Je to součástí strategie internacionalizace značky a vytvoření její silné pozice ve východních regionech.


Škoda Auto v současné době zavádí novou firemní identitu a designový jazyk. Zároveň zrychluje své elektromobilní angažmá a letos otevře už druhou linku na montáž trakčních baterií, čímž naroste výrobní kapacita na 1 500 jednotek denně. Diverzifikovala zároveň dodavatele kabelových svazků, které se loni kvůli válce na Ukrajině staly na osm týdnů důvodem zastavení produkce Enyaqů. Zároveň chce investovat do elektromobility do roku 2027 celkem 5,6 miliardy eur (135 miliard korun) a už do roku 2026 uvést tři nové plně elektrické modely (a další později). V roce 2030 chce v Evropě prodávat přes 70 % elektromobilů.

Celkově Škoda Auto v roce 2022 prodala 731 300 aut, tedy meziročně o 16,7 % méně. Přesto se jí podařilo zvýšit díky zdražování tržby o 18,5 % na výsledných 21 miliard eur (504 miliard korun). Marže však meziročně poklesly z 6,1 na 3 %. Podařilo se však zvýšit výrobu o 11,9 % na 862 000 vozů a odbyt na 862 600 jednotek (zahrnuje i odbyt nekompletních aut dalším koncernovým značkám).

Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Řízení strategie značek koncernu v regionu ASEAN je podpe me velká věc. Protože to je po kolapsu Ruska a problémech v Číně region s největším růstovým potenciálem. Propad marže na polovinu je dost masakr, i když se vzhledem k neustálým dodělávkám dal čekat.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze