Škoda Auto spouští virtuální showroom jako pilotní projekt

Škoda Auto spouští virtuální showroom jako pilotní projekt
Fotografie: Škoda Auto
  • Virtuální showroom umožňuje zákazníkům online prohlídku modelů Škoda Auto
  • Koncept virtuálního showroomu vyvinul izraelský IT startup Matter, který v roce 2020 zvítězil v heckathonu Škoda Auto DigiLab „COVID Mobility Race“

Škoda Auto DigiLab spolu s izraelským IT startupem Matter vyvinula virtuální showroom dostupný na tomto odkazu pro prodejní partnery české automobilky. Nová online platforma nabízí zákazníkům možnost prohlížet a procházet vozidla u autorizovaného prodejce, jako by tam byli osobně. Štítky, videa a zvukové soubory poskytují nepřeberné množství informací o každém voze. Koncept je založen na projektu izraelské IT společnosti Matter. Na hackathonu „Covid Mobility Race“, soutěži nápadů a programování, kterou v roce 2020 uspořádal Škoda Auto DigiLab, se díky tomuto řešení dostal IT startup na první místo.


Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu zdůraznil: „Škoda Auto nadále pokračuje v digitalizaci všech oblastí podnikání. Virtuální showroom dává prodejcům a dovozcům příležitost i nadále sloužit svým zákazníkům i během pandemie COVID-19. Nabízí pohled do budoucnosti digitálního prodeje automobilů.“ Andre Wehner, Chief Digital Officer společnosti Škoda Auto, uvedl: „Virtuální showroom je přímým výsledkem úzké spolupráce mezi společností Škoda Auto DigiLab a dynamickou startupovou scénou v Tel Avivu. Vyhledáváme vhodné lokální partnery, kombinujeme naše odborné znalosti a realizujeme projekty společně – vždy s cílem přidat našim zákazníkům skutečnou hodnotu. To je přesně to, čeho jsme tímto novým portálem dosáhli.

Prostřednictvím portálu virtuálního showroomu mohou zákazníci společnosti Škoda Auto navštívit svého místního autorizovaného prodejce online 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a prohlížet si vystavená vozidla. Lze také volně procházet prostory autosalonu, podle vlastního rozhodnutí si prohlédnout příslušný model Škoda Auto a nakonfigurovat jej prostřednictvím online nástroje. Všechny potřebné informace jsou přehledně zobrazovány, a to včetně technických údajů daného modelu. Kromě toho je možné vozidlo prohlížet z různých úhlů. Potenciální zákazníci si mohou také u autorizovaného prodejce domluvit zkušební jízdu. Díky modulární struktuře virtuálního showroomu je rovněž možná integrace dalších prvků, jako je třeba virtuální realita. V závislosti na jednotlivých trzích bude portál provozován buď dovozcem, nebo samotnými prodejci. Pilotní projekt byl již úspěšně zahájen u izraelského importéra Škoda Auto Champion Motors. Na úrovni prodejců si může každý obchodní partner přizpůsobit platformu a její digitální funkce tak, aby vyhovovaly jeho potřebám.

Tento nový kanál také umožní českému výrobci automobilů komunikovat se svými zákazníky a budovat profil jejich zájmů a preferencí. Zpětná vazba zákazníků k vystaveným vozidlům, například nabízené služby nebo samotná prezentace, umožní společnosti Škoda Auto dále cíleně zlepšovat zákaznickou zkušenost. Platforma pochází od izraelského startupu Matter, který v červnu 2020 zvítězil s konceptem virtuálního showroomu na hackathonu „Covid Mobility Race“ společnosti Škoda Auto DigiLab. Účastníci byli vyzváni, aby vyvinuli technologie a nástroje, které pomohou automobilovému průmyslu během pandemie. Při implementaci konceptu virtuálního showroomu použila společnost Matter inovativní vizualizační nástroje z realitního obchodu a vlastní 3D technologii. Od dnešního dne jsou dveře do virtuálního showroomu otevřené. Zájemci mohou nyní navštívit zákaznické centrum Škoda Auto v Mladé Boleslavi odkudkoli na světě pomocí počítače nebo mobilního zařízení.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze