Společnost Škoda Auto v Mladé Boleslavi otevřela nové rozšíření Emisního centra a zcela nové Simulační centrum, které přispěje k dalšímu posílení vlastních vývojových kompetencí v rámci oddělení Technického vývoje. Špičkové technologie instalované v laboratoři umožňují přesnou simulaci širokého spektra okolních klimatických podmínek, díky čemuž lze provádět komplexní testy odpovídající reálnému provozu. Nové Simulační centrum postavené díky investici ve výši téměř 22 milionů eur je jedním z nejmodernějších zařízení svého druhu v Evropě a jedná se o zcela unikátní laboratoř jak v Česku, tak v rámci koncernu Volkswagen.
Johannes Neft, člen představenstva za oblast Technického vývoje ve společnosti Škoda Auto, říká: „Otevření nového Simulačního centra znamená významný krok vpřed ve vývoji automobilů a potvrzuje špičkovou pozici společnosti Škoda Auto v oblasti evoluce a zkoušek systémů pohonu a termosystému. Význam Simulačního a Emisního centra stále poroste jak z hlediska zajištění kvality sériových vozů, tak s ohledem na stavbu mimořádně účinných pohonných jednotek a systémů budoucnosti.“ V oblasti dimenzování, ladění a testování termosystému vozidel může nyní automobilka klást ještě větší důraz na optimalizaci toků energií, čímž dosáhne jejich maximálního využití jak ve spalovacích či hybridních vozech, tak i u elektromobilů.
Unikátní kombinace nejmodernějších technologií
Nové Simulační centrum umožňuje ověření funkcí vozidel v extrémních zatíženích i validace virtuálních výpočtů v širokém spektru jízdních podmínek a klimatických prostředí. Laboratoř umožňuje udržovat teplotu od -7 do +50 °C během testování. Dále umí zařízení simulovat podmínky v rozsahu od 10 do 95 % relativní vlhkosti (zásadní pro regiony jako Indie), sluneční svit či jízdu v horách až do nadmořské výšky 5 500 m n.m. Pro simulaci jízdních odporů odpovídajících rychlosti až 265 km/h je součástí laboratoře také moderní válcový dynamometr pro vozy s výkonem do 300 kW. K simulaci proudění kolem testovaného vozidla je laboratoř vybavena sofistikovaným vedením vzduchu se dvěma ventilátory. K dispozici je rovněž emisní analytický systém či rychlodobíjecí stanice pro elektromobily s výkonem 400 kW. Unikátní možnost kombinace těchto technologií dovoluje provádění komplexních testů odpovídajících reálnému provozu s dosažením vysoké přesnosti výsledků, přičemž analýza a vyhodnocení naměřených dat se provádí přímo na místě. Simulační centrum, ve kterém proběhne až 850 testů ročně, tak výrazně rozšiřuje možnosti vývoje nových technických řešení. Součástí stavby bylo i rozšíření Emisního centra o další pracoviště, a tím zvýšení testovacích kapacit s ohledem na plnění aktuálních a nadcházejících legislativních požadavků včetně emisní normy EU7. Nové měřicí boxy budou využívány zejména pro zajištění kontroly shodnosti předsériových a sériových vozů oddělením Kvality.
Další potvrzení technické kompetence v rámci koncernu Volkswagen
Náročné testy v Simulačním centru, jehož výstavba započala v roce 2021 a vyžádala si investici ve výši téměř 22 milionů eur, probíhají v souladu s aktuálně platnými i budoucími legislativními normami Evropské unie, Číny, Indie, Brazílie a dalších regionů. Otevření nového Simulačního centra je pro mladoboleslavskou automobilku dalším krokem potvrzujícím převzetí celosvětové odpovědnosti za vývoj platformy MQB27 koncernu Volkswagen, kompletního vývoje zážehových motorů řady EA211 včetně souvisejících systémů jako sání vzduchu, výfuku, chlazení a termomanagementu. Dále český výrobce spravuje vývoj relevantních mechanických převodovek a aplikací automatické převodovky DQ200.
Simulační centrum společnosti Škoda Auto – klíčová data:
- Výstavba: Říjen 2021 – Květen 2024 (890 dnů)
- Solární simulace: intenzita až 1 200 W/m2
- Kabeláž: 35 420 m kabelů propojujících měřicí technologie
- Proudění vzduchu: 20 000 m3/h skrze ventilační jednotky
- Maximální simulovaná rychlost: 265 km/h
- Nejvyšší simulovaná nadmořská výška: 5 500 m n.m.
- Rozsah relativní vlhkosti: od 10 do 95 %
- Solární simulace: intenzita až 1 200 W/m2